Quamar M80E

1
Beste mensen,

Heb nu al een tijdje tot groot plezier de quamar m80 (oranje versie, fantastisch). Het enige wat ik vreemd vind is dat als ik de maalgraad een tandje verzet er een behoorlijk verschil in de grofheid zit. Ik moet dan dosis aanpassen om nog de juiste doorlooptijd te hebben. Nu snap ik dat dit van invloed is maar het lijkt me dat het kleine stapjes moeten zijn en bij mij is het verschil toch echt behoorlijk. Ook bij een tandje bij of er af. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? En herkennen die dit of is er wellicht iets mis?

Groet Arie

Re: Quamar M80E

4
Elke maler is net wat anders dus de getallen zullen voor 99% zeker niet overeenkomen.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer

5
Je bedoelt voor 50% niet overeenkomen. Of de schijven raken elkaar rond het getal 9 of rond het getal 0. Ben je bekend met de maler?
De kop heeft twee aangrijpingspunten. De één resulteert erin dat de schijven elkaar bij 0 raken en de ander bij 9. Daar ben ik in dit geval nieuwsgierig naar.

6
Wat bedoel je met kop en 2 aangrijpingspunten?

Als je de bovenste schijf in draait. en je kunt onderste schijf niet meer draaien met een vinger omdat de schijven daar elkaar raken dan zit daar het 0 punt.

(wel even stekker uit het stopcontact voor de zekerheid)

7
Ja, en in die toestand staat er op deze kop een cijfer. Ik ben benieuwd naar dit cijfer.

Het gaat er mij om dat als je de kop er helemaal uitdraait (om bijvoorbeeld de schijven te vervangen) je deze uiteindelijk weer op het apparaat wil schroeven. Wanneer je dat doet, kan je hem op twee punten laten aangrijpen waarbij het nulpunt (als de schijven elkaar raken) verschillend is. Mijn nulpunt zit als de kop het cijfer 9 aangeeft.

Mijn kop zit wat los, ik kan niet bijzonder goed malen met mijn apparaat. De fijnheid van het maalsel laat sterk te wensen over. Daarnaast is er maar weinig controle over de fijnheid. Dat is een probleem waar de topicstarter het ook over heeft.

10
@cremalover: prachtig :) Maar ik vind het moeilijk te geloven (maar ondervindt het zelf) dat Quamar zo'n kutproduct maakt. Tuurlijk het is geen traploos ontwerp maar één tandje verschil zou niet zoveel uit moeten maken. Van andere mensen met een Quamar hoor ik verhalen die wel overeenkomen met een molgen van deze klasse.

@bluecold: dat lijkt me dan het beste. Ik ga nog één of twee dingetjes zelf proberen maar dan is het klaar.