Ik heb een rare vraag die jullie wellicht aan het denken zal zetten.
Waar/hoe hebben jullie je standaard voor een acceptabele espresso/cappuccino gevormd.
Ik drink al jaren uit een volautomaat espresso en cappuccino, en moet eerlijk bekennen dat ik daar altijd dik tevreden mee was. Nu heb ik sinds een week een semiautomaat en de koffie is zeker beter. Maar het verschil in smaak is zo anders dat ik het moeilijk vind om te bepalen wat nou een acceptabele standaard is, en of ik mijzelf niet te kort doe daarmee.
Is mijn standaard wel 'on par' met die van de massa in de wereld van koffieliefhebbers?
Ik heb nu dus maar mijn doorsnee espresso als standaard genomen; niet te bitter, maar ook zeker geen 'wauw' effect waardig. Maar wellicht is dat wel ver beneden peil?
Mijn cappuccino is iig echt nog beneden peil, het schuim wil nog niet echt lukken.
Hoe hebben jullie nou je standaard voor acceptabele espresso/cappuccino gevonden? In een cafe? Thuis? Bij vrienden? En hoe vaak veranderd deze standaard nog bij jullie?
Mijn standaard zal nog wel 10x veranderen in de komende maanden. Aldoende leert men is het gezegde...maar op een gegeven moment ben je wel uitgeleerd toch?
Beetje raar onderwerp, maar wellicht leuk om eens over na te denken.
Hoe hebben jullie je standaard vastgesteld?
1Rocket Giotto Evoluzione R, Fiorenzato F64 EVO, Hario V60, Aeropress, Siphon, Cafflano Klassic, Cafflano Kompact, Cafflano Kompresso, Vietnamese dripper,
Minos Handgrinder, Black Mamba teflon tamper, Motta afklopbak
Minos Handgrinder, Black Mamba teflon tamper, Motta afklopbak