Makkelijkste setup waar ik aan heb mogen zitten was de Londinium L1P en Compak R120 van Frans. Dat was onbeschrijfelijk simpel. Ik heb een redelijk vergevingsgezinde setup. Maar als ik tegen iemand die niet bekend is met de setup zeg 'doe 14 gram in een bakje en wacht tot er 30 gram is uitgelopen', dan gaat het vaker fout dan goed. Bij Frans kan dat dus wel. Echt, duurdere apparatuur wordt alleen maar makkelijker.SirDanBaker schreef:Bluecold schreef:Stiekem wordt het dus ook makkelijker als je meer geld uitgeeft. Grotere duurdere machines zijn in de regel een stuk gebruiksvriendelijker en stabieler.SirDanBaker schreef:Bedankt voor de antwoorden, het is duidelijk dat je niet alles kunt verwachten zoals ik het me voorstelde. Toch gek eigenlijk hoe je zoveel geld zou gaan uitgeven en dat het dan alleen maar moeilijker wordt voor wat betreft de bereiding van een goeie espresso.
Haha, ja tot op zekere hoogte. Echter ga je boven de €700 kijken naar espresso-machines dan wordt het niet makkelijker
Re: Even voorstellen en een vraag...
11Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit