Ik ben Jochen, 34 jaar en woon in het mooie Belgische Limburg. Ik ben al een tijdje actief op thuisbarista.nl en lees hier sinds kort ook mee dus leek het me wel netjes om me ook hier maar eens voor te stellen
Ik ben al lang liefhebber van een lekkere tas koffie, ik kon er erg van genieten om op café of restaurant de avond te eindigen met een lekker koffietje.
Ik heb dan na een tijd ook de Krups van mijn ouders onder het stof vandaan gehaald waar ik dan met een blikje voorgemalen Illy aan de slag ging. Van dat brouwsel kon ik thuis erg genieten (mooie tijden!
Toen ging de Krups stuk en was ik op zoek naar een ander toestel. Op dat moment wist ik nergens van (op vlak van koffie) en had ik me een Graef espressomachine besteld. Pas na die bestelling begon ik me verder in te lezen in het onderwerp espresso en besefte ik dat dat toestel toch niet je dat ging zijn dus heb ik die bestelling maar gauw geannuleerd!
Vervolgens heb ik me mijn huidige machine aangeschaft, een Lelit PL41EM. Achteraf gezien nog steeds geen super keuze maar ik ben er tot nu toe best tevreden van als instapmachine
Toen ging het dagen dat ik ook een molen nodig ging hebben want die blikjes voorgemalen Illy zouden niet voldoen naar het schijnt?
Heel veel over gelezen en uiteindelijk voor een Macap M2M gegaan, leuk molentje!
Mijn originele budget was 250€ voor de machine. Met de molen erbij zat ik al gauw over het dubbele, mijn omgeving verklaarde me voor gek natuurlijk
Een tijdje terug zag ik een Wega Max 6.4 molen te koop staan. Nieuwe schijven erin, omgebouwd naar OD en die heb ik nu dus in gebruik ipv de Macap (die in de verkoop gaat).
Toch wel een vooruitgang qua smaak moet ik zeggen!
Mijn bonen haal ik bij Fascino, ik verwacht vandaag weer een kilo vers gebrande boontjes!
Af een toe gebruik ik ook een Clever Dripper, gewoon 12g espressomaling erin en klaar. Leuk voor de afwisseling!
Ik hoop ook hier veel op te steken en misschien zelfs een bijdrage te kunnen leveren
. Welkom!