Beste forum leden,
Ik was altijd tevreden met het apparaat uit 2011, maar sinds een half jaar smaakt de koffie en espresso niet meer, welke bonen ik ook gebruik. Koffie lijkt ook slap. Verschillende keren uitgebreid schoongemaakt met tablet en maalgraad aangepast. Geen storing en geen lekage. 5000 kopjes gezet. Zijn de messen wellicht stomp? Zo ja, hoe los ik dit op? Zo nee, wat is er dan mogelijk aan de hand? En hoe los ik dit op?
Dank en groet,
Jules
Re: Krups espresso apparaat 826e smaakt niet meer
2En in die afgelopen jaren nooit een servicebeurt gehad? Het is redelijk normaal om een superautomaat eens in de 18 maanden een servicebeurt te (laten) geven. Als het niet voor afstelling en vervanging van onderdelen was, dan toch voor de grote schoonmaak (meestal errug nodig).
Maar na 5000 kopjes lijkt het mij inderdaad niet vreemd als je aan nieuwe maalschijven toe bent. Even kijken of dat nog de moeite waard is.
Maar na 5000 kopjes lijkt het mij inderdaad niet vreemd als je aan nieuwe maalschijven toe bent. Even kijken of dat nog de moeite waard is.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
3Dank voor je advies. In de gebruiksaanwijzing staat niet dat er een externe servicebeurt nodig is, naast het reguliere onderhoud. Waar kan ik 'm een service beurt en nieuwe maalschijven laten geven en wat zijn de te verwachten kosten?
4Staan er geen service adressen in de gebruiksaanwijzing? De winkel waar je hem hebt gekocht zou je ook kunnen helpen? Na zo'n lange tijd de eerste servicebeurt: dan verwacht ik toch zeker een kostenplaatje van €150-200.
Maar hopelijk valt het mee, ik heb eerlijk gezegd zeer weinig erg ervaring met superautomaten.
Maar hopelijk valt het mee, ik heb eerlijk gezegd zeer weinig erg ervaring met superautomaten.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
5Mits je zelf het apparaat goed kan benaderen van binnen en bijv de zetgroep kan verwijderen voor manuele schoonmaak, heeft zo'n "servicebeurt" mijns inziens weinig toe te voegen.
Dan is het zeker niet iets wat standaard eens in de 18mnd oid zou moeten.
Behalve misschien bij defecten.
Wat gezien het verhaal in dit geval best zou kunnen, is een probleem met de maler. Versleten stenen na 5000 kopjes komt mij wat vroeg over, maar het zou kunnen.
Nieuwe stenen en/of malerunits zijn verkrijgbaar bij sites zoals esprase.nl en anderen.
Behalve misschien bij defecten.
Wat gezien het verhaal in dit geval best zou kunnen, is een probleem met de maler. Versleten stenen na 5000 kopjes komt mij wat vroeg over, maar het zou kunnen.
Nieuwe stenen en/of malerunits zijn verkrijgbaar bij sites zoals esprase.nl en anderen.
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30
6Daarom schrijf ik ook:Mits je zelf het apparaat goed kan benaderen van binnen en bijv de zetgroep kan verwijderen voor manuele schoonmaak, heeft zo'n "servicebeurt" mijns inziens weinig toe te voegen.
Je hoeft het dus niet per se te laten doen, je kan het ook zelf doen. En dan is om de anderhalf jaar (en dus eventueel zelf te doen) een flinke beurt geen overbodige luxe. Ik begreep uit het verhaal van OP dat hij in al die jaren slechts zo nu en dan een schoonmaaktablet had gebruikt, en dat is onvoldoende.Het is redelijk normaal om een superautomaat eens in de 18 maanden een servicebeurt te (laten) geven.
Volgens mij stellen de malertjes in deze superautomaten niet al teveel voor, ik kan me voorstellen dat die echt wel versleten zijn na 5000 kopjes koffie.