Re: Waterniveau in de boiler.

11
Zoals jij het doet is wel de optimale manier van doorloop ontkalken. Als je dat regelmatig doet zal het ook wel goed gaan omdat er dan geen grote brokken kalk loslaten. Bij een jaren niet ontkalkte machine vind ik het wel een wat linke methode. Het uit elkaar halen van de machine is wellicht ook niet ieders ding maar het valt echt mee. De pomp kost trouwens 25 euro dus mocht ie ooit kapot gaan dan valt het te overzien.
Expobar Brewtus III
Mazzer mini E type A
Iroast 2
Voorheen diverse Cimbali´s

12
Bedankt voor alle adviezen!

De machine uit elkaar halen om te ontkalken lijkt me best een avontuur, maar ik heb gewoon 1 linkerhand, dus dat zou me moeten lukken. Even afwachten of ik er nog steeds zo over denk als het zover is.
Hoe dan ook, minder kalk in het water is inderdaad een goed plan. Heb ik daar perse zo'n Brita kan voor nodig of kan het ook met een ontkalkingspatroon op de slang zoals deze?:
http://www.koffiewarenhuis.nl/product/2 ... niverseel/" onclick="window.open(this.href);return false;
Of zijn er nog andere overwegingen?

(Beetje off-topic inmiddels :oops: )
Ascaso Baby T Plus - Eureka Mignon Specialità

13
Die patronen gebruik ik ook. Je moet ze wel elke maand vervangen of weer opladen, dus koop er meteen een stuk of drie. Opladen kan door ze een nacht in met zout verzadigd water te laten liggen. Daarna weer goed spoelen. Als je die patronen te lang gebruikt schijnen ze juist vieze smaakjes toe te kunnen voegen.
Ik heb ook wel overwogen om een Britta te nemen, ik weet nog niet hoe makkelijk dat is, eigenlijk.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder