Deze is van een K3;

Och wat ben Ik dom, Jij zal het best wel beter weten succes, en als ik nog wat wil weten kom ik wel bij jou vragen stellen.JenR schreef: Dat schroefje op de foto is voor de K3 versie die niet traploos is volgens mij, daarmee moet je hem idd vastzetten Maar dat is dus niet het geval bij mijn K3 aangezien de mijne wel traploos is.
Euh, waarom voel je je aangevallen? Je probeert inderdaad te helpen door een mogelijke oorzaak aan te duiden. Ik zeg gewoon dat dat de oorzaak niet kan zijn want dat het bij mij anders is...@3aan schreef:Och wat ben Ik dom, Jij zal het best wel beter weten succes, en als ik nog wat wil weten kom ik wel bij jou vragen stellen.JenR schreef: Dat schroefje op de foto is voor de K3 versie die niet traploos is volgens mij, daarmee moet je hem idd vastzetten Maar dat is dus niet het geval bij mijn K3 aangezien de mijne wel traploos is.
Dat klinkt heel vaag. Een goed bakje, van VST bijvoorbeeld, heeft de vermelding van het exacte gewicht waarvoor het is ontworpen. Mogelijk doseer je gewoon teveel en is het een bakje voor 14g. Dan pers je de ene keer toevallig de puck goed vast en komt er nauwelijks water door en draai je de andere keer de puck aan gort en spuit het water er tussendoor.JenR schreef:Ik gebruik de dubbele filterbak (voor een doppio).
Ik gebruik de portafilter die bij de silvia zat (2 uitloopjes). De verkoper zei me dat ik best 17.5g gebruik, daarom dat ik die hoeveelheid gebruik. Ik zal eens proberen om minder te gebruiken!fransg schreef:
Dat klinkt heel vaag. Een goed bakje, van VST bijvoorbeeld, heeft de vermelding van het exacte gewicht waarvoor het is ontworpen. Mogelijk doseer je gewoon teveel en is het een bakje voor 14g. Dan pers je de ene keer toevallig de puck goed vast en komt er nauwelijks water door en draai je de andere keer de puck aan gort en spuit het water er tussendoor.
Heb je een naked portabefiltering of een portafilter met twee uitloopjes?
Misschien met zeer oude en extreem fijngemalen koffie.JenR schreef:Ik gebruik de portafilter die bij de silvia zat (2 uitloopjes). De verkoper zei me dat ik best 17.5g gebruik
Is wel zeer aan te bevelen, je kunt je huidige portafilter ook laten uitboren, dan kun je eindelijk zien wat er gebeurt.JenR schreef:Een naked portafilter heb ik niet.
Aha nu komen we ergens.JenR schreef:Je schrijft dat het water er tussendoor kan spuiten, volgens mij heb ik dat al zien gebeuren. Naast het straaltje koffie liep er nog een straaltje water
Wat bedoel je eigenlijk met traploos?JenR schreef:Euh, waarom voel je je aangevallen? Je probeert inderdaad te helpen door een mogelijke oorzaak aan te duiden. Ik zeg gewoon dat dat de oorzaak niet kan zijn want dat het bij mij anders is...@3aan schreef:Och wat ben Ik dom, Jij zal het best wel beter weten succes, en als ik nog wat wil weten kom ik wel bij jou vragen stellen.JenR schreef: Dat schroefje op de foto is voor de K3 versie die niet traploos is volgens mij, daarmee moet je hem idd vastzetten Maar dat is dus niet het geval bij mijn K3 aangezien de mijne wel traploos is.
Terug naar “Koffiemolens & malers”