Mijn koffie automaat begint kuren te vertonen waarbij er uit 1 van de 2 spuitmonden nog maar een klein straaltje koffie komt.
Nu zou ik deze graag verder uit elkaar willen halen, maar voordat ik dit doe, heeft iemand misschien de service manual voor mij?
Ik heb al gezocht op meerdere sites waaronder:
https://komtra.de/siemens-kaffeevollaut ... itung.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar daar staat mijn model jammer genoeg niet op.
Alvast bedankt!
Re: Siemens EQ.5 TE501209 dervice manual
2Lijkt me dat je met die handleidingen van Komtra er wel uit komt. Eq5 staat er tussen. Hij zal gewoon vervuild zijn. Doe je met regelmaat de reiniging en ontkalken zoals voorgeschreven? Het reinigings programma twee keer uitvoeren met de tabletten kan ook helpen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
3Inmiddels erachter wat het was.
Koffie resten hadden zich genesteld in de spuitmonden, verholpen met tanden raggers.
Heb de service manual van mijn type niet meer gevonden.
Koffie resten hadden zich genesteld in de spuitmonden, verholpen met tanden raggers.
Heb de service manual van mijn type niet meer gevonden.
4Dan kijk je niet goed. Zoals hierboven al gezegd, hij staat er gewoon bij!Espressogeek schreef:Heb de service manual van mijn type niet meer gevonden.
Siemens EQ 5 Reparaturanleitungen zie je toch heel duidelijk staan, maar je moet wel kijken natuurlijk.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
5Okko schreef: Hij zal gewoon vervuild zijn. Doe je met regelmaat de reiniging en ontkalken zoals voorgeschreven?
Precies wat Okko al voorspelde. Je hebt 't ding gewoon smerig laten wordenEspressogeek schreef:Inmiddels erachter wat het was.
Koffie resten hadden zich genesteld in de spuitmonden

LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
6Heel netjes volgens de handleiding schoon gemaakt, dus daar lag het echt niet aan, dit is gewoon na 3 jaar gebruik, dat ik dit nu ook ga onderhouden is een ander verhaal.fransg schreef: Precies wat Okko al voorspelde. Je hebt 't ding gewoon smerig laten worden
En op die site staat staat dat de 'Gehäuse öffnen - schließen' volgt, precies het geen wat ik wilde hebben om voorzichtig het apparaat te openenfransg schreef: Dan kijk je niet goed. Zoals hierboven al gezegd, hij staat er gewoon bij!
Siemens EQ 5 Reparaturanleitungen zie je toch heel duidelijk staan, maar je moet wel kijken natuurlijk.
7Zie dit filmpje voor het reinigen van de doseermonden van de siemens EQ.5
Dit is een identiek systeem bij verschillende versies. succes
https://www.youtube.com/watch?v=4s5Ry8cCJ7k" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit is een identiek systeem bij verschillende versies. succes
https://www.youtube.com/watch?v=4s5Ry8cCJ7k" onclick="window.open(this.href);return false;