Siemens Surpresso S20 geeft geen koffie

1
Hallo.

Ik heb sinds een tijd een Siemens S20.

Nu komt er de laatste tijd geen koffie meer uit. Heel af en toe komt er nog een beetje, maar als er al wat uit komt is het minder dan wat het hoort te zijn. Volgens mij komt alles in de bak terecht. Hij maalt gewoon de bonen, en het water wordt verwarmd enzo.

Nu denk ik zelf dat het het drainage ventiel kan zijn. (na wat zoeken op internet), maar ik weet het niet zeker.

Nu heb ik geen zin om een ventiel te vervangen, en dat het het dan iets anders blijkt te zijn. Dus zou iemand met meer verstand van deze apparaten misschien wat tips kunnen geven van dingen die ik eerst kan proberen?

Ik heb hem steeds ontkalkt en schoongemaakt wanneer het apparaat het aangeeft.
En ik heb de zetgroep er al uit gehaald en schoongemaakt, maar dat heeft ook niet geholpen.

Re: Siemens Surpresso S20 geeft geen koffie

3
kees409 schreef: En ik heb de zetgroep er al uit gehaald en schoongemaakt, maar dat heeft ook niet geholpen.
Was dat de eerste keer?

Je zou ook nog de uitloopjes kunnen losmaken en reinigen.
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

4
scholtens11 schreef:Hoi,
Verwijder voorzichtig de kunststof kap die om de wateropvangbak heen zit en laat de koffiedik opvangbak uit de machine.
Plaats de wateropvangbak terug en ga koffie zetten.
Kijk tijdens het koffiezetten voor in de machine om te zien waar hij lekt.
Succes.
Bedankt voor de tip.

Dat heb ik gedaan. Als ik voor het apparaat zit, zit links (volgens mij) dat drainage ventiel, en rechts de zetgroep.

Ik zie dat er een klein beetje water naar beneden druppelt bij de zetgroep (heel klein beetje maar).
Maar aan de linkerkant komt er wel meer water naar beneden. Het lijkt of het van achter het drainageventiel komt.

Ook komt er op het einde een straal water uit het drainage ventiel (tenminste, ik denk dat het dat is, n.a.v. youtube filmpjes). Ik weet niet of dat normaal is?

Dus ik weet nog steeds niet echt wat het is. Kan het misschien iets met de rubbertjes zijn?
R&B schreef:
kees409 schreef: En ik heb de zetgroep er al uit gehaald en schoongemaakt, maar dat heeft ook niet geholpen.
Was dat de eerste keer?

Je zou ook nog de uitloopjes kunnen losmaken en reinigen.
Nee, die zetgroep maak ik ook wel regelmatig schoon. Die uitloopjes ga ik nog even naar kijken.

6
scholtens11 schreef:Dit is normaal: Ook komt er op het einde een straal water uit het drainage ventiel.
Het drainageventiel is defect.
Waar lekt hij een klein beetje bij de zetgroep?
Waar hij lekt bij de zetgroep is een beetje moeilijk te zien. Ik zie alleen dat het druppelt aan de rechterkant.

Ik ga denk ik maar een nieuw drainageventiel bestellen. Kijken of dat het probleem oplost.

In ieder geval bedankt voor de hulp.