Re: Brood en wat zit er nou eigenlijk in.

581
Prachtig brood. Fijn om van te leren.

Ik had m'n desem extra koud weggezet (vensterbank) om te voorkomen dat die 's ochtends 'over the top' zou zijn gegroeid maar nu was die helemaal inactief gebleven, dus nu even wachten tot die bij kamertemp wakker wordt en op gaat staan.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: RE: Re: Brood en wat zit er nou eigenlijk in.

582
cremalover schreef:
Afbeelding

Klaar voor de diepvries.

Afbeelding
In de VRIEZER? Dat wil ik juist ten aller tijden voorkomen, om de andere dag een VERS brood, anders kan ik net zo goed 1x in de veertien dagen bij een kennis gaan bakken, mooie grote oven en professionele begeleiding.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

583
@3aan schreef:Dat wil ik juist ten aller tijden voorkomen
Hier wilde ik iets van zeggen maar gelukkig dacht ik er bijtijds aan dat ik niet van de taalpolitie ben en dat ik dus ook niet op alle slakken zout moet leggen terwijl ik zelf af en toe iets opzettelijk op een zotte manier spel om te kijken of iemand hapt.

Dus ik zeg er niks van, leven en laten leven ook op taalgebied!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: RE: Re: RE: Re: Brood en wat zit er nou eigenlijk in.

584
fransg schreef:
Hier wilde ik iets van zeggen maar gelukkig dacht ik er bijtijds aan dat ik niet van de taalpolitie ben en dat ik dus ook niet op alle slakken zout moet leggen terwijl ik zelf af en toe iets opzettelijk op een zotte manier spel om te kijken of iemand hapt.

Ik ook niet ;)
Even dan, had naar hetzelfde gekeken, aller drieen vout gedoent.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

585
fransg schreef:

Ik type snel opeen klein telefoontje.
Komt bij dat mijn toetsenbord woorden zelf aanvult.
Als ik elke fout die hier op taalgebied gemaakt wordt niet corrigeren ben ik wel ff bezig.
Vind dat ook niet netjes.
Mijn vrouw heeft twee drs titels in twee talen en mijn neefje afgestudeerd neerlandicus.
Hoor zelden of nooit dat zij iemand op een taalfout wijzen.
Laatst gewijzigd door cremalover op do 22 dec 2016, 13:51, 2 keer totaal gewijzigd.

586
@3aan schreef:
cremalover schreef:
Afbeelding

Klaar voor de diepvries.

Afbeelding
In de VRIEZER? Dat wil ik juist ten aller tijden voorkomen, om de andere dag een VERS brood, anders kan ik net zo goed 1x in de veertien dagen bij een kennis gaan bakken, mooie grote oven en professionele begeleiding.
Ik.proef totaal geen verschil tussen een brood van de vorige dag of een dat twee weken in de vriezer gelegen heeft.

587
cremalover schreef:Vind dat ook niet netjes.
Mijn vrouw heeft twee drs titels in twee talen en mijn neefje afgestudeerd neerlandicus.
Klopt, het moet wel leuk blijven en het mag niet teveel van het onderwerp afleiden maar je ziet vooral bij Engelstaligen uit de US een onthutsend algemene taalrot. Het zou jammer zijn als we in het Nederlands taalgebied er ook de brui aan geven, dan is de taal net zo'n ingezakt deeg dat te lang heeft gestaan maar toch op moet.

588
fransg schreef:
cremalover schreef:Vind dat ook niet netjes.
Klopt, het moet wel leuk blijven en het mag niet teveel van het onderwerp afleiden maar je ziet vooral bij Engelstaligen uit de US een onthutsend algemene taalrot. Het zou jammer zijn als we in het Nederlands taalgebied er ook de brui aan geven, dan is de taal net zo'n ingezakt deeg dat te lang heeft gestaan maar toch op moet.
Ik erger me dood aan jou en jouw die door elkaar gebruikt worden.
En verantwoording en verantwoordelijkheid.
Worden zelfs door politici verkeerd gebruikt.

Maar als je iemand verbetert heeft dat al gauw iets van" wat ben jij een stomme knuppel dat je dat niet weet".

Ik doe dat dus liever niet.

Re: Brood en wat zit er nou eigenlijk in.

589
Gisteren zijn beide rijsmandjes binnen gekomen, gelijk ingespoten met water en meel er door heen laten draaien. Vandaag moeten ze dan voldoende opgedroogd zijn om aan het werk te kunnen gaan. 1e fase van het deeg wat kabouter poste (video) is klaar. Vanavond ga ik de tweede fase doen en bedoeling is vrijdagochtend afbakken.
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven

590
cremalover schreef:Worden zelfs door politici verkeerd gebruikt.

Maar als je iemand verbetert heeft dat al gauw iets van" wat ben jij een stomme knuppel dat je dat niet weet".
Ik herken dat. Veel mensen lukt het om er schouderophalend aan voorbij te gaan. Ik vind dat lastig.

Politici die "bagitaliseren" zeggen vind ik ook heel erg. Hun kiezers horen dat en denken dat het zo heet.

En gisteren op Radio 1, een item over zeep, noemt de radioman het "bacteriële zeep" die niet goed zou zijn. Nee man, het was net andersom! Maar dan rijd ik wel gewoon door naar huis, ik ben niet zo dat ik dan onmiddellijk op het Mediapark afsteven om eens stevig huis te houden en het bestand van zieke en zwakke exemplaren uit te dunnen ten bate van een beter DNA. Daar komt narigheid van.