Zoals ik al eerder aangaf ben ik op zoek naar een volautomaat die per dag tussen 20 en 30 kopjes kan zetten ( van alles alle variatie)
Eerder ging het tussen wmf en jura nu heb ik de wmf geschrapt en nivona toegevoegd.
Onderhoud voor nivona is veel goedkoper, jura machine is mooier
Zijn er mensen met ervaring met nivona en dan in het bijzonder de 1030?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Een jura we8 of nivona 1030
2Dat zou wel eens een waardige tegenstander kunnen worden voor JURA. Mist de vacuum clean zetgroep, 3G molen en pep software, maar hij is best interessant.
* Alles van JURA, Rocket, Quick Mill & Bravilor *
3Op wat baseer je dat het mogelijk een waardige tegenstander kan zijn
4Sowieso alle merken boven Jura. Jura heeft een te lage temperatuur, lastig en veel te duur onderhoud, vervelende zetgroep die je niet makkelijk zelf kunt schoonmaken enz. Ziet er leuk uit maar daar is dan ook alles mee gezegd.
WMF en Nivona zijn wat dat betreft veel eenvoudiger en makkelijker te onderhouden. En natuurlijk zal een Jura verkoper Jura aanraden
.
WMF en Nivona zijn wat dat betreft veel eenvoudiger en makkelijker te onderhouden. En natuurlijk zal een Jura verkoper Jura aanraden
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer
5Omdat Nivona overeenkomstige onderdelen heeft zoals de waterselector, molenmotor, pomp etc. De prijs en competenties lijken bij deze Nivona op orde voor zakelijk gebruik.
En voor wat betreft de anti-JURA campagne: wat een onzin. Ieder merk volautomaat heeft onderhoud nodig en bij JURA is dat niet duurder dan bij een ander. JURA werkt met flat fee's dus je weet van tevoren wat je kwijt bent, wat er ook aan de hand mag zijn.
Veel andere merken zijn niet zo goed of zelfs slecht georganiseerd waardoor reparaties lang duren of veelvoorkomend zijn. Een zakelijke machine eens per 1 of 2 jaar laten onderhouden hoort erbij en dan komt je op nog geen 20 cent integrale kostprijs uit. Dat is veel beter dan de meeste apparaten.
En voor wat betreft de temperatuur: je bent al een tijdje niet buiten geweest? De temperatuur is prima op orde, maar echt verse koffie scheelt een graad of 5. Niet die supermarkt zooi.
En voor wat betreft de anti-JURA campagne: wat een onzin. Ieder merk volautomaat heeft onderhoud nodig en bij JURA is dat niet duurder dan bij een ander. JURA werkt met flat fee's dus je weet van tevoren wat je kwijt bent, wat er ook aan de hand mag zijn.
Veel andere merken zijn niet zo goed of zelfs slecht georganiseerd waardoor reparaties lang duren of veelvoorkomend zijn. Een zakelijke machine eens per 1 of 2 jaar laten onderhouden hoort erbij en dan komt je op nog geen 20 cent integrale kostprijs uit. Dat is veel beter dan de meeste apparaten.
En voor wat betreft de temperatuur: je bent al een tijdje niet buiten geweest? De temperatuur is prima op orde, maar echt verse koffie scheelt een graad of 5. Niet die supermarkt zooi.
6De hypothese dat er een verband zou bestaan tussen de gebruikte koffie en de temperatuur van het zetwater, lijkt me interessant genoeg voor verder onderzoek. 
7Dat is al lang geen hypothese meer. Het geeft meer weerstand, tragere doorloop, water langer in element=meer tijd om temperatuur op te nemen
8Dosering, maalgraad en distributie bepalen het drukverschil over de puck.
Of deze puck bestaat uit versgebrande bonen, of oude zooi maakt niet uit.
Sowieso ga je met oude zooi fijner malen, omdat je niet wilt dat je ingestelde hoeveelheid water in een paar seconden door je puck loopt in plaats van in de gewenste (laten we zeggen) 20 a 25 seconden.
Of deze puck bestaat uit versgebrande bonen, of oude zooi maakt niet uit.
Sowieso ga je met oude zooi fijner malen, omdat je niet wilt dat je ingestelde hoeveelheid water in een paar seconden door je puck loopt in plaats van in de gewenste (laten we zeggen) 20 a 25 seconden.
9Eens als het gaat om een halfautomaat. Oneens bij een volautomaat. Daar zijn veel meer constanten dus heel makkelijk zichtbaar bij gelijkblijvende instellingen dat verse koffie tot een hogere temperatuur leidt
10En wat is de redenering daar dan achter?
_____________________________________________________________________________________________
Lelit PL41EM
Eureka Olympus Hi-speed
Lelit PL41EM
Eureka Olympus Hi-speed