Re: Een jura we8 of nivona 1030

23
Daarom staat ook duidelijk in mijn post 'fijner malen'. Ons zijn de mensen hier die veel verstand van koffie hebben.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer

24
Ohhh, dit is geen forum voor mensen die pas 27 jaar in koffieland rondlopen en 14 jaar een groothandel en servicedienst voeren. Helder.
In mijn eerdere posts geef ik aan 'jullie' aan: 'bij gelijkblijvende instelling'. Dus ook de maalgraad.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
* Alles van JURA, Rocket, Quick Mill & Bravilor *

25
Maar bij gelijkblijvende instellingen is appels met peren vergelijken. Je dient te compenseren om de belangrijke variabelen gelijk te houden en dat zijn brew ratio en doorlooptijd. Pas dan ben je appels met appels aan het vergelijken.

Veel ervaring zegt trouwens niks. Er zijn meer dan genoeg voorbeelden bekend van speciaalzaken die al jaren bestaan en nog steeds onzin verkopen. Het zegt meer iets over onwetendheid bij kopers en gevoeligheid voor domme verkooppraatjes. En natuurlijk zal een Jura-verkoper Jura aanraden ;) maar geef dan eens goede redenen (wij van WC-eend.......). Het is redelijk bekend dat Jura niet de meest onderhoudsvriendelijke machines zijn.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer

26
Blijven we wel bij de les? Ik was het in mijn reactie eerder allang eens bij halfautomaten, alleen niet bij volautomaten. Die 'domme' verkooppraatjes zetten anders wel zoden aan de dijk...12 jaar de grootste onafhankelijke(!) dealer van de Benelux en de afgelopen jaren sponsor van dit uitermate gezellige forum. En ik ben niet van wc-eend (dat is Durgol en dat verkoop ik ook). Ieder segment in de markt heeft sterkere en zwakkere aanbieders. Zo hebben we automaten van JURA, LaRhea voor vending, Bravilor voor instant en filter, Rocket en Quick als halfautomaten. Lopen allemaal als een tierelier. Bedankt voor dit podium!

27
Ik zeg ook niet dat jij van dat type bent maar meer dat veel ervaring geen garantie is. Zo was ik gisteren in een koffiewinkel in Den Haag die al heel lang bestaat maar wat de verkoper daar aan het verkondigen was was tenenkrommend slecht. Zo zijn er duizenden horecazaken die al heel lang bestaan en goede apparatuur hebben maar nog steeds geen normale espresso kunnen zetten. Dat was meer mijn punt.

Dat je sponsor bent doet me niks want het gaat hier om de juiste info en niet om door een sponsor gekleurde informatie. Als iets niet goed is is het niet ineens wel goed omdat een sponsor het verkoopt en dan heb ik het niet over jou of Jura maar meer algemeen. Komt op mij meer arrogant over, vooral die heerlijke laatste opmerking in je laatste post. En ja ik kan ook vervelend zijn maar wordt daar ook op gewezen ;) . Werkend in eencommercieel bedrijf met Amerikaanse verkoopcultuur ben ik immuun geworden voor zulke praatjes.

Jura doet ook best goede dingen anders waren ze niet zo groot geweest maar de meeste posts in dit topic kwamen over als verkooppraat van een verkoper die zijn eigen merk aanprijst. In dat geval mag je een dergelijke tegenreactie ook verwachten.

28
Geen idee, dit gaat alle kanten op. En ik strijd als sponsor, koffieliefhebber en ervaringsdeskundige dus tegen onzin, maar ook tegen de nare sfeer op dit forum. Als je het opneemt voor een volautomaat of merk ben je target hier. En helemaal leuk wordt het wanneer men wel kennis van het een heeft maar niet van het ander. Jij verdient je inkomen bij een baas waar je moreel gezien eigenlijk niet eens wil werken of verkoop jij die praatjes ook? Laat mij dan lekker m'n Jura's verkopen, het forum sponsoren en proberen dat geld terug ge verdienen met oprechte, gemeende en kennis van zaken.