Re: Donut extracties

11
Erik82 schreef:Een verschil van 1,6mm is wel erg veel en maakt veel verschil. Toch zou je extractie nog beter moeten kunnen. Wat doe je voor WDT?
Die extracties waren allemaal slecht.Maling extra te fijn gezet om donut beter te laten uitkomen.
Mijn WDT bestaat grotendeels uit mijn doser.
Daarna nog ff met een tandenstoker als het nodig mocht zijn.
Ga deze gebruiken.
Past toevalligerwijs perfect.

12
Ben wel benieuwd hoe een gewone extractie er dan uitziet. Ben wat meer donkere brandingen zou de extractie wat beter moeten zijn ook bij zulke fijne maling.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer

14
Dat ziet er inderdaad veel beter uit. Oorzaak gevonden en probleem opgelost.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer

15
Ik gebruik meestal de Londinium distributie tool. Werk m.i. erg goed.

Ik geloof niet in het gegoochel met een bepaalde draaiing oid.
Er moet vooral geen klontjes zijn en dus een totaal los maalsel en dat overal even luchtig en vlak verdelen.
Met funnel tamp ik dan eerst heel licht aan tot alle koffie onder het randje is gekomen en dan funnel weg en tamp ik met de slimme tamper geheel horizontaal vlak aan.

Groet, Erik