Dag,
Van mijn Esam4200S blijft het koffiedik lampje branden. Heb het apparaat uit elkaar gehaald en met de multimeter getest of de onderste microswitch (die getrickerd wordt door het zwarte verzamelbakje) wel werkt. Dat werkt. Volgens mij zijn er maar 2 microswitches die in dit proces werken; die van het bakje en die van het deurtje. Een andere schakelaar heb ik niet kunnen vinden. Iemand een idee waar deze storing dan wel door wordt veroorzaakt?
Harde reset werkt overigens ook niet.
Re: Koffiediklampje Esam4200 s blijft branden
2Hoi P.
Vaak is het lipje van de afvalbak afgebroken zodat de schakelaar niet wordt omgezet. Ook kan een randje koffierestanten diep in de machine verhinderden dat de lade diep genoeg wordt ingeschoven. Of wordt de schakelaar niet geraakt omdat deze verschoven is. Kan ook nog vocht zijn. Het is meestal iets simpels.
Gtz H.
Vaak is het lipje van de afvalbak afgebroken zodat de schakelaar niet wordt omgezet. Ook kan een randje koffierestanten diep in de machine verhinderden dat de lade diep genoeg wordt ingeschoven. Of wordt de schakelaar niet geraakt omdat deze verschoven is. Kan ook nog vocht zijn. Het is meestal iets simpels.
Gtz H.
3Zit er geen sensor boven je afvalbak die aangeeft als ie vol is?
Misschien is die dan wel vervuild.
Misschien is die dan wel vervuild.
4Na het leeggooien van de afvalbak telt een Esam weer 12 puckjes af. Afvalbak 15 seconden buiten de machine houden, terugplaatsen en de teller staat weer op 0.