Lever voor cappuccino's

1
Beste koffieleutjes,

Tot nu toe heb ik me altijd blind gestaard op E61 machines. Bluecold schreef laatst dat een lever machine als de Peppina gehakt maakt van een Duetto wat betreft espresso-resultaten. Nu ben ik een echte cappuccino-drinker. En dan ook nog 's met veel (riet-) suiker! :o :o

Bestaat er iets van een dual-boiler lever machine of wat is een goede manier om met een lever-machine cappuccino's te bouwen?

Of dan toch maar een Duettootje?

Groetjes Niels
CT2 Mizen98 LS80

Re: Lever voor cappuccino's

2
Gehakt?
Bluecold schreef:
Als ik 2300E te besteden had zou ik dat besteden aan een Peppina + PID en een Elektra Nino. Maakt gehakt van de Duetto+MiniE combinatie op espressokwaliteit, gebruiksgemak, ruimte en
Een Peppina met een Nino lijkt mij inderdaad beter dan een Duetto en een MiniE. Maar dat is vooral de Nino.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

3
Blindstaren op zaken brengt eigenlijk nooit iets goeds, toch? Er zijn best wel andere ontwerpen die prachtige resultaten geven, maar de E61 blijft een heel mooi product wat nog steeds staat voor betrouwbare kwaliteit.

Die uitspraak van Bluecold viel me ook op. Ik vind het een nogal boude uitspraak en dat zijn we ook gewend van hem. Bluecold mag overtuigd zijn van zijn mening, ik ben echter niet overtuigd dat de Peppina zoveel beter is dan de Duetto. Anders ja, maar gehaktmakend beter?? Daarvoor zou ik eerst een vergelijkende proeverij willen hebben. Iets voor een volgende Koffiepraat 2010?

In mijn ogen blijft de Duetto voorlopig een fantastisch apparaat waarvoor ik mijn Butterfly graag zou omruilen.

Dat gezegd hebbende vind ik mijn lever ook nog steeds leuk. En ik kan er ook erg lekkere koffie mee zetten (maar niet meteen beter dan de Butterfly). Maar als je cappuccino's maakt is het maar lastig, vind ik.
Waar ik meteen aan moet denken als je een lever èn capuccino's wil, is dit apparaat. Voor een lever heel constant, drie liter boiler, goed stomen.

Edit:
Bluecold was me net voor met posten. Inderdaad zal de Nino betere resultaten geven dan de MiniE. Maar opnieuw: "gahaktmakend beter"? Als ik de TGP volg op HB blijkt dat de MiniE vooral minder consistent zal zijn dan de "Übergrinders". Vaak iets minder, soms net zo goed.

Dus eigenlijk zou je een Nino met een Duetto moeten hebben. Of als we dan toch al bezig zijn, een Nino met een Speedster. (Aadje, heb je al uitzicht op een stage bij Electra? ;) )
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

4
Gehakt met de combinatie van factoren "espressokwaliteit, ruimte en gebruiksgemak".
Goed lezen allemaal anders lijkt het alsof ik dingen zeg die niet kloppen.
De Peppina en de Nino zijn een stuk compacter dan de MiniE en de Duetto. Ook werken ze makkelijker. Dan komt die consistentie van de ubergrinders om de hoek kijken.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

7
Ik vind dat er wel wat in die redenering van Bluecold zit. Het legt ook een duidelijke nadruk op de kwaliteit van de maler.

Maar de vraag ging ook over waarmee makkelijk cappuccino's te maken, en ik geloof toch dat een Peppina dan afvalt. Blijft over: de Nino! ;) Maar dat ding is dan weer zo onchristelijk duur.... ik vraag me zelfs af of je die in z'n eentje wel voor €2300 kan kopen.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

8
Spironski schreef:Maar dat ding is dan weer zo onchristelijk duur.... ik vraag me zelfs af of je die in z'n eentje wel voor €2300 kan kopen.
Tanx, daarmee heb je mijn vraag beantwoord! In die prijsklasse zijn er volgens mij nog meer leukertjes. Maar dat geld ga ik er echt niet aan uitgeven. Ik geloof heilig in jouw stelling dat je niet moet bezuinigen op de molen, maar dat geld heb ik niet liggen. Maar dat neem je vast niet kwalijk! :lol:

Grz Niels
CT2 Mizen98 LS80