Blindstaren op zaken brengt eigenlijk nooit iets goeds, toch? Er zijn best wel andere ontwerpen die prachtige resultaten geven, maar de E61 blijft een heel mooi product wat nog steeds staat voor betrouwbare kwaliteit.
Die uitspraak van Bluecold viel me ook op. Ik vind het een nogal boude uitspraak en dat zijn we ook gewend van hem. Bluecold mag overtuigd zijn van zijn
mening, ik ben echter niet overtuigd dat de Peppina zoveel beter is dan de Duetto.
Anders ja, maar
gehaktmakend beter?? Daarvoor zou ik eerst een vergelijkende proeverij willen hebben. Iets voor een volgende Koffiepraat 2010?
In mijn ogen blijft de Duetto voorlopig een fantastisch apparaat waarvoor ik mijn Butterfly graag zou omruilen.
Dat gezegd hebbende vind ik mijn lever ook nog steeds leuk. En ik kan er ook erg lekkere koffie mee zetten (maar niet meteen
beter dan de Butterfly). Maar als je cappuccino's maakt is het maar lastig, vind ik.
Waar ik meteen aan moet denken als je een lever èn capuccino's wil, is
dit apparaat. Voor een lever heel constant, drie liter boiler, goed stomen.
Edit:
Bluecold was me net voor met posten. Inderdaad zal de Nino betere resultaten geven dan de MiniE. Maar opnieuw: "gahaktmakend beter"? Als ik de TGP volg op HB blijkt dat de MiniE vooral minder consistent zal zijn dan de "Übergrinders". Vaak iets minder, soms net zo goed.
Dus eigenlijk zou je een Nino met een Duetto moeten hebben. Of als we dan toch al bezig zijn, een Nino met een Speedster. (Aadje, heb je al uitzicht op een stage bij Electra?

)