aristarco bonenmaler

1
Heeft iemand hier toevallig ervaring met de aristarco bonenmaler? Ik zag deze voorbij komen in mijn zoektocht naar een goede, betaalbare molen.
T.a.v. de specs heeft deze veel overeenkomsten met de mazer superjolly.
Op de site van aristarco is echter geen informatie te krijgen. Het heeft er alle schijn van dat deze niet meer geproduceerd worden.

Mike

Re: aristarco bonenmaler

2
Ik heb een Aristarco gehad en dat was volgens mij een omgebouwde Super Jolly. Was een prima molen, alleen wel jammer dat de verstelling van de maalgraad in stapjes was. Ik heb de importeur van Aristarco (vorig jaar bestonden ze nog) gevraagd hoe het nu zat (i.v.m. nieuwe maalschijven) maar die wilden niet bevestigen dat het een ge-rebrande SJ was. Ze zeiden echter wel dat bijna alle molens in drie fabrieken gemaakt werden... nudge nudge.
Het zou natuurlijk kunnen dat ze uit de koffiemolens zijn gestapt, tot voor kort was de EMA 75 nog wel te vinden.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder