Re: knutselbob stelt zich voor

11
Goed om te weten. Maak ik nog winst ook.
Ik zit te wachten tot er een keer een Elektra Nino voorbij komt voor weinig.
Als een molen 'lelijk' aanwezig is, dan maar mooi 'lelijk' aanwezig!
Dan kan het volgens mij niet meer aan mijn maalsel liggen.

12
Je kunt ook eens naar de HG One kijken. Je hebt dan voor minder geld dan een Nino een nieuwe maler met de schijven uit een 3-fase Robur. Dit zijn 83mm conische schijven. Veel beter dan dat is er niet te krijgen. Je hebt hooguit 0,1gr retentie en perfect maalsel. De eerste recensies geven aan dat je in 15 seconden 15gr kan malen met de hand en kost weinig kracht. En persoonlijk vindt ik hem nog mooi ook en build to last.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer

15
Ik snap wat je bedoeld en ik weet wat hij nieuw kost. Daar koop je op internet veel Majors voor,
maar ik vind het gewoon toch iets aparts om in je keuken neer te zetten.
Ik hoop er een op internet gebruikt te scoren.
1700 euronieuw in Italie als je van het BTW voordeel gebruik kan maken ex verzendkosten, maar dat kan volgens mij rond de 60 euro. Blijft alleen de aftersales een punt. Er zit electronica in wat dus storingsgevoelig kan zijn.
Tja en dan is zo'n Major toch iets betrouwbaarder. Ik weet het.

16
knutselbob schreef:Ik snap wat je bedoeld en ik weet wat hij nieuw kost. Daar koop je op internet veel Majors voor,
maar ik vind het gewoon toch iets aparts om in je keuken neer te zetten.
Ik hoop er een op internet gebruikt te scoren.
1700 euronieuw in Italie als je van het BTW voordeel gebruik kan maken ex verzendkosten, maar dat kan volgens mij rond de 60 euro. Blijft alleen de aftersales een punt. Er zit electronica in wat dus storingsgevoelig kan zijn.
Tja en dan is zo'n Major toch iets betrouwbaarder. Ik weet het.
Nee.ik bedoel dat er niet echt veel verschil was tussen de nino en mijn major.moet je je niet al te veel van voorstellen.

17
Oh, dat.
Nou misschien een beetje decadent, maar het gaat bij mij ook niet over smaakverschil.
Ik heb jouw bevindingen gelezen over de doserless en doser, maar ik vind Die doserless toch wel iets bijzonders.
Als je een beetje iets hebt met 60's vormgeving zie ik niet zo gauw iets gelijkwaardigs.
Daarbij komt dan, dat ik met die maalmachine in maalkwaliteit niet veel beter meer kan, dus kan ik een fout in die variabele wegstrepen.
Hij is puur opgevallen door zijn uiterlijk en gebruiksgemak.
Ik ben nou eenmaal gek op machines met overkill voor thuis.
Heb bv een oude Martin formaatzaagmachine in mijn werkplaats voor een paar keer per jaar een plank zagen.

18
Nou heb ik ff zitten googlen en ben enigzins verbaasd een Elektra Nino Mk tegen te komen in Indonesie voor 563 dollar. Er komen 235 dollar verzendkosten bij.
Omgerekend ff snel 610 euro keer 1.1 invoerrechten keer 1.21 btw is een kleine 810 euro. Das toch wel apart he.
Moet ik eens induiken. Gaat beetje moeilijk ivm mijn gebrek aan buitenlandse talenkennis.
Ik ga het uitzoeken.

http://www.1stcoffeeshop.com/products/E ... inder.html