Re: Loring

111
omeCoffee schreef: ma 22 jul 2024, 18:52 Misschien leuk voor de Loring liefhebbers alhier; een vergelijking tussen twee branders die volgens hetzelfde principe werken: een Loring en een IMF.
Ook leuk: binnenkort wordt bij Little Roastery een IMF in gebruik genomen!

https://www.scottrao.com/blog/imfvsloring
Dat klinkt heel goed omeco, ik dacht dat ze die nieuwe brander al een tijdje in huis hadden maar nog niet actief in gebruik dus?

De link die je deelt van Scott trao vond ik ook interessant om te lezen. Het verklaart wat je uiteindelijk terug proeft in je kop koffie en zo heb ik dat ook ervaren tot nu toe. Het is gewoon "anders" zonder het te benoemen als beter of slechter. Makes sense! 😊
Goed om te weten dat loring daar concurrentie in heeft.

Enige idee wanneer little roastery begint met de IMF?
Espressomachine: Strietman CT1
Maler: DF83V SSP(Lab Sweet) & Hedone Honne

112
Hk87 schreef:
omeCoffee schreef: ma 22 jul 2024, 18:52 Misschien leuk voor de Loring liefhebbers alhier; een vergelijking tussen twee branders die volgens hetzelfde principe werken: een Loring en een IMF.
Ook leuk: binnenkort wordt bij Little Roastery een IMF in gebruik genomen!

https://www.scottrao.com/blog/imfvsloring
Dat klinkt heel goed omeco, ik dacht dat ze die nieuwe brander al een tijdje in huis hadden maar nog niet actief in gebruik dus?

De link die je deelt van Scott trao vond ik ook interessant om te lezen. Het verklaart wat je uiteindelijk terug proeft in je kop koffie en zo heb ik dat ook ervaren tot nu toe. Het is gewoon "anders" zonder het te benoemen als beter of slechter. Makes sense!
Afbeelding

Goed om te weten dat loring daar concurrentie in heeft.

Enige idee wanneer little roastery begint met de IMF?
Ik heb begrepen dat na de zomervakantie de nieuwe brander aangesloten gaat worden op gas en elektra. Als dat gebeurd is dan komt/komen er (een) monteur(s), volgens mij ergens uit Scandinavië om de brander gebruiksklaar te maken. En dan kan het feest beginnen! Het is in ieder geval wel duidelijk dat er nog veel werk te doen is de komende tijd.
Londinium R x Mazzer Philos x I200D burrs x 233M burrs x Varia AKU mini x The Force Tamper

Loring

113
Hk87 schreef:
Rosanne schreef: za 13 jul 2024, 17:00 Dak is toch voornamelijk voor filter of ook voor espresso?
Ze hebben beiden.

Milky cake bijvoorbeeld is populair bij dak.
Verkrijgbaar voor filter maar verderop Scrollen ook gewoon voor espresso.

Sommige soorten zijn alleen filter maar de meeste branden ze dus appart voor filter en ook voor espresso.
Heb een bestelling gedaan bij dak. Ben benieuwd :) Ik vind jouw verhalen en avonturen altijd zo leuk om te lezen. Wordt er zelf ook helemaal enthousiast van hihi :)

de milky cake besteld en 2 Ethiopische varianten. Komen als het goed is maandag binnen
Afbeelding

Hoe bevallen je de moto koffie’s? Heb je ze al geprobeerd?
Afbeelding
Lelit Bianca V1 - Niche zero - ROK Espresso maker

114
Rosanne schreef: vr 26 jul 2024, 20:53
Hk87 schreef:
Rosanne schreef: za 13 jul 2024, 17:00 Dak is toch voornamelijk voor filter of ook voor espresso?
Ze hebben beiden.

Milky cake bijvoorbeeld is populair bij dak.
Verkrijgbaar voor filter maar verderop Scrollen ook gewoon voor espresso.

Sommige soorten zijn alleen filter maar de meeste branden ze dus appart voor filter en ook voor espresso.
Heb een bestelling gedaan bij dak. Ben benieuwd :) Ik vind jouw verhalen en avonturen altijd zo leuk om te lezen. Wordt er zelf ook helemaal enthousiast van hihi :)

de milky cake besteld en 2 Ethiopische varianten. Komen als het goed is maandag binnen
Afbeelding

Hoe bevallen je de moto koffie’s? Heb je ze al geprobeerd?
Afbeelding
Laat het zeker even weten hoe dat bevalt met DAK. Ik zag dat DAK ook branden op een IMF wat omeco hierboven had benoemd dus de Loring concurrent.

Ik ben trouwens al bij de derde zakje van moto. Weinig tijd gehad tot nu toe om me er echt in te verdiepen zoals ik normaal graag doe. Veel body in de mojo, de Colombiaanse en zelfs de Ethiopische chelbessa. Allen ook bovendien heel erg aan de zoet fruitige kant.

Ik hang dezer dagen veel rond het VUmc (niet voor mijzelf) hopend op een wonder.

117
Het is heel moeilijk om het te accepteren als het om je dierbare gaat. Mijn vader is afgelopen maand gediagnostiseerd met stage 4 pancreas carcinoom. Vanuit de zorg is er geen kans meer op genezing en ben je eigenlijk gewoon terminaal verklaart. Wat doe je dan? Opgeven?

Wij kozen voor doorvechten. Gewapend met kennissen in de zorg en heel veel steun en ondersteuning vanuit de familie gebundeld met wat geld nog kan kopen aan kunstmatige intelligentie zijn we heel serieus een speurtocht gestart aan de alternatieve kant van genezing. Veel van wat we tegen zijn gekomen zitten nog in de kinderschoenen aan onderzoeken. Experimenteel maken we een afweging tussen effectieve middelen en toch veilig voor gebruik.

Vandaar de hoop op een wonder🥲 en echt super aardig voor jullie steun 🙏