Re: Nieuwe HX machine, minimale verschillen

21
Peter gaf mij inderdaad heel concreet de tip om bij Rocket te gaan kijken en shoppen en de Duitse tegenhanger niet te nemen. Andere control-box en ook enkele andere onderdelen bij Rocket waren aangepast t.o.v. de originele ECM's (o.a. betere pomp ook) en die aanpassingen van Rocket zorgden voor merkbare verbeteringen. Alles bij elkaar maakte dat de Rocket minder storingsgevoelig en had Rocket nog wat slimmigheden om de benodigde HX-flush kort te houden.
-Conscience keeps more people awake than coffee-
Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode

22
Spironski schreef:Volgens mij zat het ongeveer zo: vroeger had je gewoon één ECM, maar toen is dat na een ruzie gesplitst in ECM-Milaan (de fabriek in Italië) en ECM- Manufacture (het handelshuis in Duitsland). Deze laatste liet z'n machines na de splitsing bouwen door Bezzera. ECM-Milaan is na een tijd weer gesplitst in een professionele tak en een prosumer-tak met de naam Rocket.
Ook met Bezzera kreeg ECM-Manufacture ruzie, maar die lijkt weer bijgelegd. Wel voert nu Bezzera dezelfde machines als ECM,
Wat een verhaal is het ook eigenlijk :lol:

23
Vroeger, voor het conflict, werd ECM zowel in Heidelberg als in Milaan gemaakt en toen vond iedereen de Duitse modellen beter....
Als iemand advies geeft, altijd in het achterhoofd houden welke produkten hij verkoopt...

Voor de duidelijkheid: ik zelf bezit een rocket-cellini en heb geen enkele binding met Bezzera. Ik kon voor een redelijke prijs een tweedehands Cellini kopen en wil deze laten opknappen door Peter.

24
Ik zie er wel een mooie speelfilm van komen!

Titel "Heat Exchanger"

Turbulente erotische actie thriller over een conflict tussen twee oude Europese families van industriëlen. Samen maken ze espressomachnes maar de beide families worden uiteengedreven door de tomeloze ambitie van de jonge generatie die bol staat van de testosteron. Het huidige conflict tussen Noord en Zuid Europa vindt zijn voorspel in dit familiedrama dat twintig jaar geleden zijn climax bereikte. Tegen de achtergrond van de moderne industriële revolutie spelen ook persoonlijke passionele tragedies, zoals de vergeefse liefde van de Duitse Pater Familias, Erich Cronelius Munster, ECM voor zijn vrienden, voor de Grande Dame van de Italiaanse tak. Met zijn degelijke aanpak en werklust moet hij de meerdere erkennen in zijn tegenstrever Bezzera, de Italiaanse charmeur die altijd de makkelijkste weg kiest, met inferieure pressostaten werkt en zo tijd over houdt om de mooie Gabrilonella het hof te maken.

Heat Exchanger is de dampende historie van Europa in het klein. We zien de opkomst van het zuidelijke pupulisme en de curruptie die Europa economisch aan de afgrond zou brengen, tegen de meedogenloze drang naar groei, expansie, voorplanting in het noorden, waar achter een nuchtere technocratie een veel grotere passie schuil gaat.

We verklappen de ontknoping niet, maar houd rekening met de oude zegswijze dat het been, waar twee honden erom vechten, weleens verschalkt zou kunnen worden door een derde die ermee heen gaat, bijvoorbeeld iemand van "down under" die de boel tijdig opkoopt, waarna de Italiaanse tak toch zegeviert, zij het dat de kleindochter van Gabrilonella aan de nieuweling moet worden gegund.

Jaja, het is wat.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

27
Nice Frans... :)

Vandaag weer cappuccino's lopen maken met mijn SBDU en dan verlang je wel naar je HX. Ik kan wat dat betreft niet wachten op de upgrade :).

Met de vst bakjes heb ik eigenlijk ook een flat tamper nodig, dus naast 2 nieuwe vst bakjes ook meteen een nieuwe tamper? Heb nu een flinke curved tamper. En dan nog een mooiere oplossing voor ontkalken en ga zo maar door. Ja een nieuw apparaat kopen is slechts het begin :P
-Conscience keeps more people awake than coffee-
Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode