Re: Wat zou je kiezen? Faema faemina 1964 - Elektra Micro casa - La pavoni geüpgraded met alle modificaties

61
Mijn conclusie nu is eigenlijk niet helemaal fair tegenover de Pavoni, want wat ik gewend ben en waarmee ik het dus vergelijk, is de Strietman. Ik denk echt wel dat je met de Pavoni goede resultaten kunt bereiken, maar ik merk verrassend genoeg aan mezelf dat ik er persoonlijk het geduld niet voor heb. Ik stond altijd open voor eindeloos experimenteren, maar kennelijk is die trend in mij deels verschoven. Of ben ik gewoon vreselijk verwend geraakt? 😅

Toen ik de Strietman voor het eerst overnam, had ik de ene na de andere fantastische espresso met het allergrootste gemak. Destijds had ik er een DF83V naast met SSP schijven, en dat ging meteen heel goed. het was zo goed als onmogelijk om er een slechte shot uit te krijgen. Misschien sta je er na een tijdje gewoon niet meer bij stil hoe gemakkelijk het eigenlijk gaat.

En dan qua smaak: het is niet zozeer dat de Pavoni slechte resultaten geeft, maar in vergelijking als s je het zou uitdrukken in schaal, smaaknuances, helderheid, mondgevoel, enzovoort lijkt het alsof ik op elk vlak heb ingeleverd.
Espressomachine: Strietman CT1 // HiBREw H4C Ultra
Maler: Kafatek Monolith Titan SDRM