Re: Londinium tampers door de jaren heen

3
ja, ik kan het desgewenst exact nameten. De nieuwste past heel strak, is officieel niet voor VST maar wel voor de IMS 58mm basketten maar ik heb de mijne heel voorzichtig met de rand langs een fijne slijpsteen voor de zakmessen gehaald en nu pastie ook in de VST.

Door de korte rechte 'stomp' waaraan je 'm vasthoudt is het makkelijker om precies recht te tampen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

5
LS.,
Ik botste nog tegen dit filmpje aan.
Is natuurlijk een bedrijfsfilmpje van Londonium, maar op 50 seconden heeft hij mijn volledige aandacht.
De twee redenen om met een spring-operated lever espresso machine te werken...
Vooral de tweede reden (op 56 seconden) vind ik heel erg goed geformuleerd en echt volledig in de roos.

Cheers, TY
-------------------------------------------------------
Let's gobblefunk

6
turboyeast schreef: ma 21 dec 2020, 10:53 LS.,
Ik botste nog tegen dit filmpje aan.
Is natuurlijk een bedrijfsfilmpje van Londonium, maar op 50 seconden heeft hij mijn volledige aandacht.
De twee redenen om met een spring-operated lever espresso machine te werken...
Vooral de tweede reden (op 56 seconden) vind ik heel erg goed geformuleerd en echt volledig in de roos.

Cheers, TY
Gaaf om weer eens te zien!! Reiss was net begonnen.
De opwarmtijd is wat langer dan de 12min hier genoemd maar verder is de machine nog steeds super en in de 8 jaar steeds verder ontwikkeld, terwijl de eerste "Londinium Luxe" het ook nog steeds puik doet.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

7
Yep, still love de Londinium I :).
Al kijk ik wel eens naar een R24 of de huidige L1 (wat vroeger de L1P was). Maar ik blijf toch wel een beetje verliefd op deze De Luxe versie. Moet er inderdaad nog eens een mooie Londinium tamper bij scoren. Vind die middelste eigenlijk het mooiste, maar de rechte is het fijnst blijkbaar?
Thuis: Londinium 1P * Weber HG-1
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

8
manduca schreef: ma 21 dec 2020, 17:08Vind die middelste eigenlijk het mooiste, maar de rechte is het fijnst blijkbaar?
In vaardige handen maakt het maar heel weinig uit maar beginners hebben denk ik wel baat bij de 'tactiele' eenvoud om te voelen of je recht tampt. Het is ook in een oogopslag te zien of hij recht staat.

Ik gebruik ze door mekaar heen, maar net wat mijn hand het eerste grijpt. Leuk om het drietal 'compleet' te hebben. Tije heeft ooit 'ribbels' gemaakt onderop de eerste tamper, gewoon voor de leut.

10
En Frans?.. tamp je helemaal up-to-date? Het 2024 model heeft formule 1 achtige upgrades gehad tov de 2020 editie
Afbeelding

Aangezien de Forced Tamper te veel force heeft met 14-16kg tampkracht ben ik op zoek naar een vervanger.

Als groene koffieboon (3 dagen spelen met de Vectis) ben ik nog niet zo ver om met de tampkracht te spelen. Door de lage pre-infusie van 1bar keteldruk heeft het aantampen grote gevolgen voor de lengte hiervan. Het gladstrijken van de puck met een distributor doet tot nu toe de truc.
Afbeelding
Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Londinium Vectis _ Eureka Mignon XL