Je kent het wel. Je bent op visite en je krijgt koffie aangeboden. Helaas ben je hoge standaarden gewend, maar je wilt ook beleefd zijn. Wat doe je?
1) Je gaat in op het aanbod en drinkt de koffie op uit beleefdheid
2) Je bedankt voor het aanbod en slaat het af
3) Je probeert het en geeft eerlijk aan dat je wel eens een betere bak hebt gehad
4) Je hebt liever thee
5) wat anders
Re: Poll: koffie elders
25) Drink het op, omdat het ook koffie is en het prima vind dat het niet zo lekker is als thuis.
Beetje hetzelfde als dat je ook bij vrienden blijft eten die minder goed kunnen koken dan jij zelf. Ik vind het niet zo belangrijk.
Soms vind ik het ook wel leuk, want het doet je extra beseffen waarom je zoveel geld en energie steekt in die betere kop koffie. Daarom hoop ik ook dat je altijd ergens "slechte" koffie kan blijven drinken
Beetje hetzelfde als dat je ook bij vrienden blijft eten die minder goed kunnen koken dan jij zelf. Ik vind het niet zo belangrijk.
Soms vind ik het ook wel leuk, want het doet je extra beseffen waarom je zoveel geld en energie steekt in die betere kop koffie. Daarom hoop ik ook dat je altijd ergens "slechte" koffie kan blijven drinken

3LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
45) ik ken geen mensen meer die slechte koffie schenken. Resultaat van 9 jaar personen filteren en waar nodig uitsluiten.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
5
Als iemand geen lekkere koffie maakt zegt dat alles over het moreel gehalte van die persoon.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
8Je.kunt Ted bijna voelen en zien. Cheap coffee op zijn Amerikaans in een Diner, zou blasfemie zijn als je daar een Tim Wendelboe espresso met een bijbehorende aciditeit zou krijgen. Mooi verhaal.fransg schreef:https://www.seriouseats.com/the-case-for-bad-coffee

10Ik dronk tot voor kort alles, incl. de Senseo bij een schoonzus, maar na de laatste keer ga ik daar voortaan toch vriendelijk voor bedanken (sinds we een halfautomaat hebben ligt de lat blijkbaar toch hoger).
ECM Synchronika - Mahlkönig K30 Vario