Heetwaterkraan

1
In de uitloop van de heetwaterkraan van mijn Strega meende ik wat kalk waar te nemen. Ik heb de uitloop losgedraaid en uit elkaar gehaald (3 onderdelen dus erg spannend was dat) en in een beetje Calcinet oplossing gezet. Afgezien van het filtertje begon de boel te bruisen als een pepermuntje in een glas cola!!
Het ding is nu, zeg maar…. vintage.

Kennelijk is het spul van aluminium?

Iemand? En is er nog wat aan te doen?

Re: Heetwaterkraan

5
Hm vreemd. Ik heb afgelopen weekeinde toevallig een stoomtip in de Cafiza gelegd en daarna in de azijn maar die ziet er prima uit.

Zo even foto maken. Ik weet alleen even niet waar ik dat ding heb gelaten...
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

6
fransg schreef:Hm vreemd. Ik heb afgelopen weekeinde toevallig een stoomtip in de Cafiza gelegd en daarna in de azijn maar die ziet er prima uit.

Zo even foto maken. Ik weet alleen even niet waar ik dat ding heb gelaten...
Aan het stoompijpje zou een voor de hand liggende plek kunnen zijn…

8
omeCo schreef: ma 17 jan 2022, 09:10 Aan het stoompijpje zou een voor de hand liggende plek kunnen zijn…
Het was een reserve onderdeel in een van de gereedschapsdozen. Ik moet nog kijken of die op de L1-P hoort/past die Manduca heeft, in dat geval geef ik 'm aan hem want aan zijn stoompijp schijnt een eengatentip te zitten momenteel.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

9
fransg schreef:
omeCo schreef: ma 17 jan 2022, 09:10 Aan het stoompijpje zou een voor de hand liggende plek kunnen zijn…
Het was een reserve onderdeel in een van de gereedschapsdozen. Ik moet nog kijken of die op de L1-P hoort/past die Manduca heeft, in dat geval geef ik 'm aan hem want aan zijn stoompijp schijnt een eengatentip te zitten momenteel.
Dat is duidelijk een rvs tip. Mooie tip ook, al vind ik 4 gaatjes wat veel.
Die blijft wel goed in een ontkalkingsbadje. Dat ding van mij is gewoon geen rvs. Kan niet anders.
Dus maar op zoek naar een vervanger want dit is niet zo fraai voor het oog.

10
omeCo schreef: ma 17 jan 2022, 09:34dit is niet zo fraai voor het oog.
Je kunt het misschien oppoetsen? Veegje zilverpoets erover en boenen, en dan goed afvegen en spoelen zodat je geen poets drinkt.

En anders even aanzien of je eraan went.