Strega upgrades, cadeau tips

1
Een vriend heeft wat te vieren en heeft een Strega, standaard uitgerust. Nu ben ik zelf heel blij met mijn e61 apparaat en zeker met mijn douchescherm van IMS en bakje van VST. Daarom vind ik het wel een aardig idee om hem een dergelijk pakket te geven als cadeau. Ik ben alleen helemaal niet bekend met de Strega en zou wel aanbevelingen kunnen gebruiken zonder hem om details te moeten vragen.

- bakje, geen idee wat de inhoud is van het standaard dubbele bakje van de strega.
- douchescherm

Alvast dank!
| ECM Synchronika | Kwast | Water | Rennie | Harkje | Niche Zero|

Re: Strega upgrades, cadeau tips

4
Aha! Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de vst bakjes niet zo fijn werken met een strega, maar dat zal ik wel fout hebben dan.

En de standaard dubbele bak voor strega is rond 18 of 20 gram?

Naked vind ik zelf ook super, maar dat gaat hij niet gebruiken.

Strega upgrades, cadeau tips

5
RexManning schreef:Aha! Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de vst bakjes niet zo fijn werken met een strega, maar dat zal ik wel fout hebben dan.

En de standaard dubbele bak voor strega is rond 18 of 20 gram?

Naked vind ik zelf ook super, maar dat gaat hij niet gebruiken.
Ik gebruik een IMS 12-18 gram. Bevalt goed! Met andere bakjes heb ik geen ervaring. Ik kan verhaal over vSt dus bevestigen noch ontkrachten.

Afbeelding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

7
Dat was meen ik over de doucheschermen. Ontliep elkaar niet veel.

VST als filterbakje luistert ietsje nauwer dan een IMS bakje.

Als ik de maling goed heb voor IMS dan is er voor de VST nog wat minieme aanpassing nodig om slordige uitloop te voorkomen.

Als de maling goed is voor VST dan is die helemaal perfect voor de IMS

Wel in beide gevallen compatibele bakjes, dus allebei voor 18g bijvoorbeeld.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

8
Kijk, dank voor de tips. Volgens mij heeft hij geen traploze maler, dus ik zal een 18 grams IMS bakje kopen, kan toch altijd weer retour tegenwoordig.
En een IMS doucheschermpje. Dwing ik hem meteen om zijn groep eens goed schoon te maken :mrgreen:

9
Ik gebruik zelf de 'Espresso Parts HQ 14gr Double Ridgeless Filter Basket'. Volgens mij is die vrij gangbaar onder Strega bezitters. Heb ook een tijdje met een La Marzocco Strada basket gespeeld, maar die vond ik 'te scherp'.
De mijne heeft ook een IMS douchescherm, maar is meer een gadget; ik merk geen verschil.
Bottomless portafilter is wel erg leuk. En let op, die is anders dan van een reguliere Bezzera (e61) machine.
dus...