Het is voor elkaar!
Vanmorgen in de vroegte afgereisd naar Rotterdam voor mijn date bij HanR. In vol vertrouwen dat het nu eindelijk echt opgelost zou worden nadat ik er zelf gewoon niet de spullen voor heb en dagenlang geklooi. Aldaar aangekomen eerst een andere klant op weg sturen naar (weer) lekkere koffie en even overlegd hoe we zouden gaan escaleren en wat te proberen. De door Han geregelde spare maalkamer lijkt niet passend te zijn, de bovendrager waarschijnlijk wel. We waren nog steeds bang dat alles in de soep was gedraaid. Gestart met de suggestie die een andere gebruiker ook al had gemaakt: machine op zijn kop in de bankschroef. En zowaar, na enig gepast geweld en forse spierkracht begint de machine te draaien! Wel zwaar, maar hij komt los!
Losgekomen zien beide schroefdraden er smerig uit, dus die worden onder handen genomen. We besluiten om te proberen om mijn onderdelen in elkaar te krijgen. Het gaat best moeilijk, zelfs in de schoongemaakt - uitgeborstelde en licht gesmeerde schroefdraden draai ik hem er moeilijk in. Maar met heen en weer draaien, telkens een stukje verder komt na een kwartiertje zwoegen de "Klunk" dat ik de schijven op elkaar heb zitten en hij op elkaar zit. En als hij eenmaal op zijn eindpunt zit doet de verstelling het ook weer zeer redelijk, veel minder zwaar dan bij het indraaien. Dus mijn maler is gered - en de eerste espresso inmiddels alweer gemalen!
Dank HanR voor de bezielende leiding, de adviezen en voor de gezellige morgen, ik hoop dat de koffie smaakt en dat ik je voorlopig even niet meer hoef te zien

.
Zie een ander topic voor de verkoop van mijn tijdelijke maler.
Topic mag op slot [YES]!
Londinium R - Option-O P80 - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Flair GO - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™