Re: TKG weegschaal

2
HanR schreef:Wie heeft er nog een weegschaal over die ik mag overnemen?
Brewista, Hario, Timemore, dat idee.

Geen mini/micro en ook geen Acaia.
Gewoon bewezen kwaliteit en < €50,-
Ik heb er nog wel eentje voor je liggen met jouw naam er op

Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

5
HanR schreef:Ik heb nogal veel DBA (dood bij aankomst) gevallen gehad.
Liever iets uit betrouwbare bron.
Ik heb de tegenovergestelde ervaring.
Afbeelding
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

7
bobbee schreef: di 05 jul 2022, 14:58 Een timemore koop je nieuw voor minder dan 50.

https://a.aliexpress.com/_uJZ83Y
Deze post lezende bedenk ik mij dat ik helemaal niet zou willen bestellen bij Aliexpress.
En natuurlijk weet ik dat alle electronica uit China komt, maar dit zou ik niet doen. Misschien trek ik hier een grens. Dus ik begrijp Han wel als hij zegt dat hij uit betrouwbare bron wil afnemen.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Werkruimte: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola.
Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

8
Dirk Jan schreef: di 05 jul 2022, 18:57 En natuurlijk weet ik dat alle electronica uit China komt, maar dit zou ik niet doen. Misschien trek ik hier een grens. Dus ik begrijp Han wel als hij zegt dat hij uit betrouwbare bron wil afnemen.
Kun je dat toelichten? Wat bepaalt dan de grens als het ‘sowieso’ uit China komt?
Bij Amazon betaal je mee aan het nieuwe jacht van Bezos.
Gevoelsmatig ga ik met je mee hoor, maar ik probeer de ratio te begrijpen. Ik gun het meestal ook de gewone lokale Nederlandse winkel.
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

9
Dirk Jan schreef:
bobbee schreef: di 05 jul 2022, 14:58 Een timemore koop je nieuw voor minder dan 50.

https://a.aliexpress.com/_uJZ83Y
Deze post lezende bedenk ik mij dat ik helemaal niet zou willen bestellen bij Aliexpress.
En natuurlijk weet ik dat alle electronica uit China komt, maar dit zou ik niet doen. Misschien trek ik hier een grens. Dus ik begrijp Han wel als hij zegt dat hij uit betrouwbare bron wil afnemen.
Prima toch. Ik pak mooie spullen van Aliexpress en die gebruik ik naar volle tevredenheid en heb geen enkel gevoel erbij behalve dat ik het leuke spullen vind of zelfs niet elders verkrijgbare spullen maar wanneer iemand persoonlijk daar een vervelend gevoel bij krijgt zou ik het zeker afraden. Dan zou ik er ook niks kopen.

Maar goed, we dwalen best wel af en de Amazon aanbieding is maar 5 euro meer. Goed alternatief.

Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

10
Frup schreef: di 05 jul 2022, 19:30 Kun je dat toelichten? Wat bepaalt dan de grens als het ‘sowieso’ uit China komt?
Bij Amazon betaal je mee aan het nieuwe jacht van Bezos.
Gevoelsmatig ga ik met je mee hoor, maar ik probeer de ratio te begrijpen. Ik gun het meestal ook de gewone lokale Nederlandse winkel.
Ja, we dwalen zeker af en bij Amazon koop ik ook niet, mede omdat ik er slechte ervaringen heb. Het heeft te maken met "net op het randje of net niet". En Amazon is er voor mij net over.
En bij Ali: ik probeer het in Europa te kopen, van een europesemaker, we zijn al zo afhankelijk van China dat kopen via Ali voor mij dat nog net iets afhankelijker maakt. En natuurlijk weet ik dat dat niet echt zal lukken. Zo zit mijn Engelse geluidsinstallatie ook vol met chinese onderdelen.
Het heeft ook iets te maken met tegendraads zijn. Zo is mijn internetaanbieder Freedom ook niet de goedkoopste. Dat tegendraadse uit zich ook dat ik met Linux werk en geen Microsoftproducten meer gebruik, maar zoveel mogelijk opensourse software.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Werkruimte: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola.
Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.