Advies in keuze voor een maler

1
Hallo allemaal,

Ik ben Nieuw op dit forum maar heb wel een tijdje vele topics gevolgd.
Ik heb vandaag de knoop doorgehakt en de keuze gemaakt voor een profitec go. Heel veel vergelijkingen gemaakt en het leek me in mijn geval prijs technisch de beste keuze.

Qua maler vind ik het wel lastig een keuze maken.
Ik kan bijvoorbeeld een compaq k6 tweedehands kopen voor €150
Of vanuit polen een geheel nieuwe Eureka Zenith 65E HS voor 367.8€

Elk beetje advies is welkom ;)
Laatst gewijzigd door Hk87 op ma 12 jun 2023, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Strietman CT2 - C40 Lab Series Hammerhead -
1Zpresso J-Ultra
Pre-order Bookoo Motto Omni80

Re: Advies in keuze voor een maler

2
Hallo daar, ik zelf zou niet voor een maler met een doser gaan zoals de K6. Compak molens bevallen wel heel goed, maar zelf vind ik het erg onhandig om zo'n doser schoon te maken iedere keer te zwengelen om de gemalen koffie eruit te krijgen. Ik prefereer een GOD molen, zoals de Zenith van Eureka. Gewoon tjoep gelijk in je portafilter. Binnen het forum is men ook enthousiast over de Eureka Mignon XL.

6
Hk87 schreef: ma 12 jun 2023, 17:16
HanR schreef: ma 12 jun 2023, 17:07 Die prijs is voor de 110V uitvoering.
Hetzelfde voor de Olympus die ze voor dezelfde prijs op de site hebben staan.
Is daar dan eigenlijk veel verschil in ?
tsja mijn stopcontact heeft 230V ;)
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

7
bvds schreef: ma 12 jun 2023, 19:26
Hk87 schreef: ma 12 jun 2023, 17:16
HanR schreef: ma 12 jun 2023, 17:07 Die prijs is voor de 110V uitvoering.
Hetzelfde voor de Olympus die ze voor dezelfde prijs op de site hebben staan.
Is daar dan eigenlijk veel verschil in ?
tsja mijn stopcontact heeft 230V ;)
Ik stond echt een paar klikken verder van bestellen maar twijfel nu even.

Voltage had ik helemaal niet op gelet. Echter met wat ik kan vinden met een rondje googlen is dat het waarschijnlijk niks uitmaakt. In de bouw moet dan de kabel dikker om de zelfde vermogen te behalen. Bouw technisch dus wellicht minder efficiënt maar of dat iets voor de consument verder uitmaakt zie ik nergens in terug.

Mocht iemand hier meer kennis in hebben hoor ik het heel graag.
1Zpresso J-Ultra

8
Douwetje schreef: ma 12 jun 2023, 16:55 Als ik naar de nieuwprijzen van een Zenith in Nederland kijk, dan kan die prijs van 367.8€ toch bijna niet waar zijn?
https://30.coffee/eureka-zenith-65e-hs- ... ercial-use

Deze had ik gevonden en momenteel nog op voorraad. Ze hadden ook de Olympus maar kreeg te horen dat het voorlopig onbekend is of die nog terug op voorraad komt
1Zpresso J-Ultra

10
Ik vind het de risico niet waard.
De Eureka turbo was maar een paar tientjes duurder en goed geprezen onder de leden hier dus toch maar afgezien van de zenith.

En eigenlijk achteraf gezien gelukkig maar want de Turbo vind ik ook echt een leuke combinatie in esthetische zin samen met de profitec go 8-)
De espressomachine besteld bij Henk van casabarista in Amsterdam had zijn handen wel vol aan me vandaag :oops:
Super veel vragen gesteld met grotendeels informatie uit dit Forum.

Dit wordt mijn eerste espressomachine en kan niet wachten met de vele experimenten die nodig zullen zijn.

Bedankt voor alle leden vind dit een hele leuke informatieve community.
Heb topics gelezen van bijna 10 jaar geleden en al met al voel ik me redelijk voorbereid :geek:
1Zpresso J-Ultra