Ombouw Eureka Atom 60 naar 65 + Research hulp gezocht

1
Hoi allemaal,

Ik zit middenin de ombouw van mijn Atom met 60mm schijven. Een aantal forumgebruikers hier zijn mij al voor geweest waaronder JJB.
Hij heeft al een duidelijke uitleg van zijn aanpak, waaronder het aanschaffen van een nieuwe bovenste schijfhouder, geschreven.
Ik heb hier ook een tijd naar gezocht en zijn hulp gevraagd, maar uiteindelijk kwam ik tot de conclusie dat de houder erg slecht verkrijgbaar is hier in NL.

Om die reden ben ik begonnen aan de DIY route. Ik heb met mijn 3d-printer een mal gemaakt voor mijn bovenfrees, om op die manier de bestaande houder wat verder uit te frezen (ipv een dremel, wat andere posts zeggen). Dit is goed gelukt, al zeg ik het zelf (zie foto, en oordeel zelf).
Ik wacht nu op de 65mm(64mm) schijven en de V2 exit chute(minder clogging) uit italië. In de tussentijd ben ik begonnen met het grondig reinigen van de atom, en begon ik mij af te vragen: 'waarom eigenlijk geen 75mm(74mm) schijven?'

Ook daar zijn wel wat forumposts over te vinden(niet op dit forum, wel andere fora). Maar dit gaat dan eigenlijk altijd over de atom 65.
Nou is er naar mijn idee geen verschil tussen de 60 en 65, buiten de schijfhouder. Er wordt wel veel geschreven over het haperen/blijven hangen van de motor, omdat de motor kleiner zou zijn.

Dit brengt mij tot de volgende vraag: 'Wat is het ECHTE motorvermogen van de atom 75'

Reden hiervoor is dat ik mijn atom 60 uit elkaar heb gehaald, en tot mijn verbazing zit er op de motor een sticker met 245W, terwijl aan de buitenkant van de atom 60 een sticker van 400w zit. De atom 65 zou volgens de eureka website een vermogen van 350W hebben(nog minder dus).

Zijn er hier forumleden die hun atom 65 of 75 uit elkaar willen schroeven voor een stukje research? :) Ik ben namelijk erg benieuwd of de motor in de 65 of 75 daadwerkelijk anders is.

Alvast bedankt,

Guido