Niche zero maalgraad aanwijzing overgespoten

1
Hi allen,

Ik heb een Niche zero overgenomen van iemand die hem heeft laten spuiten in mat zwart, ik vond het een mooie kleur maar eenmaal thuis merkte ik pas op dat de cijfers die horen bij de maalgraad, ook overgespoten waren… 🙈

Nu heb ik een plaatje gevonden wat ik er naast houdt, vroeg me af of er iemand misschien een goede oplossing hiervoor heeft?

Fijne avond,

Rogier

Re: Niche zero maalgraad aanwijzing overgespoten

3
Die cijfers zijn ook onbelangrijk, ik kijk er nooit naar op de Niche.

Je kunt een stip op de ring zetten, verder is het af en toe iets fijner/grover draaien, niets bijzonders.

Ik gebruik steeds bonen van ongeveer dezelfde kwaliteit, branding en versheid dus ik hoef nooit tijd en boon te verspillen aan het juist krijgen van de maalgraad.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

4
Er staat een aanpasbare stip op de maalgraad instelling. Als je die uitlijnt op een referentiepunt die je zelf aanbrengt met een recht klein stukje witte tape ofzo op de maler kun je de maalgraad daarop afstellen, je ziet dan hoeveel je de maalgraad verdraait tov 1 of naar wens meerdere vaste punt op de Niche.

https://youtu.be/jmDkR8XMtg8

Ter info bovenstaande hoe je de stip op de ring aanpast.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

5
Thanks voor de reacties, ik heb hem net, ben nog niet zo lang bezig met molens dus moet nog even m’n weg vinden…

Ik ging voor deze molen omdat ik graag meerdere soorten bonen wil malen voor espresso, ik dacht dat het dan handig / noodzakelijk was om de maalgraad bij te houden per boon wat nu een beetje lastig is 😀

Ga nog maar een poging wagen om een goede espresso te maken, fijne avond allen !