DF64 maalschijven upgraden naar SSP HU ?

1
Ik kwam erachter dat de standaard maalschijven van mijn DF 64 up te graden zijn maar SSP HU en dat de espresso dan beter zou worden in die zin: meer chocola smaak en meer body oa. Zit heel theoretisch verhaal achter over deeltjesgrootte, enfin. Je kan ook multiuse schijven van SSP kopen maar die geven minder body en meer helderheid (en de mogelijkheid voor pour over te malen wat ik niet doe). Het is wat kiezen of delen want je kan dit niet makkelijk even voor een bak espresso omwisselen. Ik hoor graag ervaringen met deze hu en multiuse schijven.

Freek

Re: DF64 maalschijven upgraden naar SSP HU ?

2
Hoi
Ik heb de SSP HU en de Mazzer 233 schijven voor mijn Philos en kan je zeggen dat er tussen deze 2 schijven niet bijzonder veel verschil zit en dat de 233 zelfs eigenlijk nog net iets klassieker is.
Gezien de gelijke prestaties vind ik de SSP extreem duur en het geld niet waard, de originele Mazzer 233 zijn rond de 70€.

Pourover heb ik zelf verder nooit gemaakt en kan hier niet over oordelen. Hoewel mijn HU en mijn 233 ook goed doen met een grovere maling voor mijn Bialetti. Oorspronkelijk zaten er in mijn Philos de i200d schijven die ik voor espresso te helder en te dun vond.
—— THE COFFEE ALCHEMIST ——
ALTIJD OP ZOEK NAAR HET GOUDEN BAKJE KOFFIE
-------------------------------------------------
  • Profitec Pro700
  • Mazzer Philos i200D/233M/SSP HU
  • Bialetti