Beste mensen,
In het verleden een Silvia V3 gehad en een mahlkönig vario home. Met een koffie weegschaal erbij aardige espresso leren zetten. Daarna dronk ik geen espresso meer dus alles via het forum hier verkocht.
Tot het moment, jup dat dus... Ik had geen zin meer in 'veel werk' dus ik zocht vooral gemak, de Ninja. Serieus waar tot nu toe, prijs kwaliteit verhouding ik heb er niks op aan te merken en ben erg posititief voor wat ik krijg voor dat geld. De maling is aardig concistent even als de uitloop! Ik had dat niet verwacht. Natuurlijk moet de prijs ergens vandaan komen en is het wel veel plastic, en eerlijk als we gaan kijken naar koffie zetten geen 58mm portafilter etc. etc. maar nog altijd beter dan een semi of vol automaat vind ik qua smaak.
Nu probeer ik mijn shot af te stellen maar een ding begrijp ik niet helemaal. Vanaf welk moment moet ik timen bij deze machine?
A: De pomp gaat aan, dit is het time moment. (Hij gaat vanaf het moment dat die aan is ook even uit (6-8sec) en daarna weer aan tot einde uitloop?
B: De pomp gaat aan, uit dan is het even stil en dan gaat die weer aan en blijft die doorlopen tot einde uitloop. Het time moment is vanaf de 2e keer dat die aan gaat?
C: Het time moment is vanaf dat de eerste druppel koffie in het glas valt, (En ergens korter timem dam 25-30sec?)
Als iemand me verder op weg kan helpen dan wordt dat zeer gewaardeerd!
Alvast bedankt!
Re: Ninja deluxe cafe essential 'shot time'
2Neem een van de varianten en houd je daaraan en pas de rest aan al naargelang de smaak.
Als ik voor jou moest kiezen zou ik zeggen tel vanaf eerste 3--5 druppels in het kopje.
Als ik voor jou moest kiezen zou ik zeggen tel vanaf eerste 3--5 druppels in het kopje.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
Re: Ninja deluxe cafe essential 'shot time'
3Dit begrijp ik niet denk ik... Is een Ninja geen volautomaat?Melmvdg schreef:maar nog altijd beter dan een semi of vol automaat vind ik qua smaak.
En, wat Frans al zei: het maakt niets uit, als je maar 1 consistente manier houdt.
Profitec Pro 800 | La Pavoni Europiccola v2.4 | Mazzer Philos
ibrik|Bialetti moka express|Cleverdripper|Aeropress|french press|melitta
ibrik|Bialetti moka express|Cleverdripper|Aeropress|french press|melitta