Heren en Dames,
Ik heb nu de M4 en maalt uitstekend. Heb kruidvat bonen gekocht om te testen (1kg voor 3,99) en spelen met de maalgraad.
Maar ik wil hem ook schoonmaken en dus deels uitelkaar halen. Alleen weet ik niet hoe het moet.
Via de diverse (engelstalige) website kom ik er niet uit. Volgens mij hebben ze het meestal over vergelijkbare modellen van andere merken.
Wie heeft er een kopie, PDF of link van(originele) gebruiksaanwijzing van deze molen?
Of een soort explosie tekening?
gr
Bart
Re: Gebruiksaanwijzing Macap M4 doser ca. 2007
2Fijn dat je nieuwe maler zo goed bevalt. Er bestaat natuurlijk zoiets als Grindz om je machine schoon te malen, maar je zal ook de bovenste schijf er af kunnen draaien om het binnenste eens goed schoon te maken.
Maar wat test je dan? Hoe oude bonen smaken? De maalgraad is niet iets wat vast staat, maar voortdurend verandert, hè? Dat kan te maken hebben met het ouder worden van je bonen tot het veranderen van het weer; elke dag opnieuw zal je je maalgraad moeten vaststellen.Heb kruidvat bonen gekocht om te testen (1kg voor 3,99) en spelen met de maalgraad.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
3Haha, nee ik heb er een 500gr in de hopper gedaan.
Die heb ik door laten lopen, en zo verschillende groftes gezien. Dan weet ik wat ie doet...jaja malen...
Zal idd die grindz kopen.
gr
Bart
Die heb ik door laten lopen, en zo verschillende groftes gezien. Dan weet ik wat ie doet...jaja malen...
Zal idd die grindz kopen.
gr
Bart
4Wat wil je er nog meer mee doen? De doser uit elkaar halen? (doser-mod toepassen?
)
5Daar zit ik wel aan te denken.Hoenen schreef:Wat wil je er nog meer mee doen? De doser uit elkaar halen? (doser-mod toepassen?)
Ook wil ik het maalwerk eruit halen om goed
schoon te maken.
6De M4 schijnt toch wel een klonterprobleem te hebben. Dat wordt eigenlijk door die doser opgelost, dus het zou kunnen dat die mod meer kwaad dan goed doet.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
7Ik bedoelde eigenlijk de swipe mod, zodat er niets achterblijft (en na een paar weken tot een teerachtige slijm aan de randen/bodem transformeerd) 
8Ik heb intussen de originele gebruiksaanwijzing via macap.it ontvangen.
Mocht iemand geinteresseerd zijn dan kan ik hem mailen.
PM/PB me maar.
gr
Bart
PS wil iemand nog een stepless conversiekit hebben? Ik wil er een bestellen en mss kunnen we dan met meerdere mensen tegelijk bestellen bij chris coffee
Mocht iemand geinteresseerd zijn dan kan ik hem mailen.
PM/PB me maar.
gr
Bart
PS wil iemand nog een stepless conversiekit hebben? Ik wil er een bestellen en mss kunnen we dan met meerdere mensen tegelijk bestellen bij chris coffee
9Ik heb mijn doser voor het eerst schoongemaakt Zondag na 5 maanden gebruik.Een mazzer laat ook residu achter.Geen teer tegengekomen.