Nieuwe Quickmill 0820 uit Italië aanschaffen

1
Ik zit er aan te denken een nieuwe QM 0820 uit Italië aan te schaffen.
Voor de prijzen die je hier op MP betaald voor een 2e hands machine, koop je daar een gloednieuwe.
De nieuwprijzen in NL zijn dusdanig hoog, dat ik hier geen interesse in heb.

Wie heeft hier ervaring mee, en kan tips geven omtrent de aankoop?

Ik tik nu in Google de zoekterm " quickmill 0820 site:.it " in, om Italiaanse aanbiedingen te zien te krijgen.
Ik weet niet of dit de beste manier is, maar ik zie in ieder geval gelijk aanbiedingen van rond de € 300 voor een nieuw apparaat.
Daar schrik je best wel even van als je ziet wat je hier betaald voor zo'n ding.

Re: Nieuwe Quickmill 0820 uit Italië aanschaffen

3
Hallo Sprironski!
Lang niet gesproken.

Die lagondola is ook een dure site.
Als je kijkt naar de 1e paar sites die je krijgt (als je zoekt met " quickmill 0820 site:.it "), dan zie je meerdere aanbieders die zwarte 0820 aanbieden ergens in de € 290.

Als de prijs rond of boven de € 400 komt, dan is het wat mij betreft niet interessant genoeg om zo'n machine in Italië te bestellen.
De prijs moet wat mij betreft maximaal € 325 zijn incl alle kosten.
Dan heb je zo'n € 200 voordeel, wat voor mij dan de moeite van het uitzoeken, wachten, garantie-ellende waard is.
Ik ga er nmlk. vanuit dat je in NL geen garantie hebt, en als er echt een wat groter (lees duurder) defect aan het apparaat zit, je hem dan naar Italië terug moet sturen, wat natuurlijk niet echt handig is.

Trouwens lijkt me zo'n € 325 een prima prijs voor zo'n machientje, je ziet nu wel een beetje wat er aan de strijkstok blijft hangen als er weer een importeur en importheffingen en weet ik wat allemaal nog meer tussen zit. (dit is natuurlijk overal de gang van zaken, en niet specifiek met koffie-apparaten of QuickMill in het bijzonder, maar het doet je toch even slikken)