Mazzer mini-E maalschijven van de SJ?

1
Hoi, Ik zat eens te kijken naar andere schijven voor mijn Mazzer mini-Elec B.
Ik heb begrepen dat de schijven van de super Jolly ook passen? Ze zijn echter 1 mm dikker. Heeft iemand hier ervaring mee?
Wat is het merkbare verschil?
Tot slot: Er zijn ook titanium schijven te koop. Die zouden minder warmte produceren?

Ciao
Dennis
Macap M7Dz
Kees van der Westen Speedster

Re: Mazzer mini-E maalschijven van de SJ?

2
De vertanding van de SJ schijven is anders dan die van de Mini's. Ik meen dat ze scherper zijn en dus "agressiever"= sneller malen, dus zwaarder voor de motor. De normale Mini heeft al 58mm schijven tegen de Mini E 64mm. Ik weet dus niet wat er gebeurd als je SJ schijven zet op de MIni E.

En schijven produceren geen warmte, ze voeren het juist af. Of dat laagje titanium daar nu zoveel invloed op heeft...? Volgens mij gaat het ook hierin weer om een andere vertanding.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

4
Nou ja, en die schijven zijn dus anders van vertanding!

Ik weet niet of die titanium schijven (ze hebben natuurlijk alleen een titanium(-oxide?) coating), hun meerprijs waard zijn. Ik heb er evenwel goede berichten over gelezen.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

5
Volgens mij had fransg sj schijven in een mini gezet en ging dat best goed en makkelijk. Op hb is er ook veel over te vinden.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer

7
De motor van de Mini kan de SJ-schijven goed hebben. Je moet er alleen niet 100 espresso's in een uur mee gaan zetten dan raakt hij oververhit door de extra weerstand. Voor thuisgebruik is dit geen issue en zou ik het gewoon doen. De smaak schijnt er nogal op vooruit te gaan.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer