Quamar T80 probleempje...

1
Als ik mijn t80 gebruik en ik vul mijn portafilter dan gaat om de zoveel tijd het dopje in de doser die de boel aandrukt los. Hebben jullie enig idee hoe dat komt en hoe ik het kan verhelpen?

Ik heb een foto zodat het wat duidelijker wordt.
https://www.dropbox.com/sh/4bycuho2bqi7e0i/sJ4V6xPYIJ

Ik heb hem al aangedraaid. De schoepen naar beneden drukken en dan de dop erop draaien tot je de ribbels in elkaar voelt vallen, maar het wil niet vast blijven...
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

Re: Quamar T80 probleempje...

3
Als die ster niet meer goed aandrukt hou je waarschijnlijk ook veel maalsel in de doser over? Lijkt er inderdaad op dat de schroefdraad beschadigd is.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

4
Is dat wel het originele doserdosie? ik zie meerdere aparte schroeven en schroefgaten. :o
probeer eens een kartelringetje over de schroef te plaatsen en dan gewoon handmatig aandraaien, kan je gewoon bij de plaatselijk ijzerwarenzaak halen, niet bij een Gamma oid die splitsen je het verkeerde en teveel in je maag, 1 ringetje nodig en moet je een pakje van 10 nemen :(
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

5
Het is het originele doserdosie. Ik heb het automatische vul mechanisme doorgelust en verwijderd. Het bovenste gaatje is van het kabeltje, die ging daar doorheen. Die moet ik nog dicht maken met een schroefje of wat sillicone kit.
Ik zal het nog met een ringetje proberen maar ik denk inderdaad dat de schroefdraad niet goed meer is zoals jullie zeggen. Ik zal facino in klazienaveen bellen. Die verkopen de molens nieuw en dat is hier vlakbij. Die hebben vast wel een nieuwe schroefdop liggen...
Wordt vervolgd...
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

6
Probleem is zojuist opgelost!
Probleem was dat het bovenste gedeelte van het schoepenrad over de onderste moest vallen. Hieronder wat foto's waarop het verschil duidelijk is. Nu het goed zit kan ik het rad verder naar beneden drukken en hem ook afstellen op 10e van grammen....het is een hele andere molen geworden qua doseren! Voor jullie waarschijnlijk gesneden koek, maar voor mij weer een ervaring rijker! ;)
FOUT:
Afbeelding

GOED:
Afbeelding

(@adriaan: hoe vindt je de foto's zo? ;) Wel een gedoe hoor,foto aanpassen, link filteren....plakken in BBcode... :roll:

7
Ziet er nu toch gelikt uit?

Ik had wel gezien dat de raderen niet boven elkaar stonden op de foto maar had eigenlijk het idee dat gekomen was doordat de knop er niet op zat. ;)

Tja, ik ging er natuurlijk vanuit dat jezelf wel zo bijdehand was. :mrgreen:
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

9
@adriaan: dat is ook precies wat ik dacht, voor jullie gesneden koek... ;)

@carp: imageshack is inderdaad makkelijk, alleen niet via mijn telefoon...nog even verder zoeken naar een app die op mijn telefoon automatisch resized en online host.