Ik begrijp dat dit een nogal brede vraag is, dus ik zal proberen mijn wensen zo goed mogelijk uit te leggen:
1. Dit is initieel een experiment, ik wil dus eigenlijk de eerste keer niet meer dan 1 kilo bonen kopen, en bij voorkeur voor een beschaafde prijs. De prijzen van http://www.fleurdecafe.nl spreken me hierin zeker aan, maar ik heb geen enkele ervaring met hun koffie.
2. Ik drink persoonlijk vooral espresso, mijn vrouw drink eigenlijk altijd cappuccino. Op dit moment gebruik ik voor beiden dezelfde koffie, en dat wil ik graag blijven doen.
3. Ik vind een zuurtje in mijn koffie wel lekker, maar hou toch vooral van een diepe pure-chocolade afdronk. Ik ben geen fan van te donker gebrande bonen. Ik wil daarom tot het eerste begin van de 2e krak gaan branden, maar de bonen zelf hebben natuurlijk ook zeer veel impact op de smaak.
Mijn concrete vragen zijn dus:
1. Heeft iemand ervaring met de (ongebrande) bonen van fleurdecafe, en zo ja, was dit positief?
2. Zijn er andere (online) aanbieders van groene bonen waar ik zeker naar zou moeten kijken? Ik woon in Amersfoort.
3. UItgaande van fleurdecafe en mijn bovengenoemde voorkeuren, welke koffie op hun website lijkt jullie het meest geschikt? Of welke bonen zou je bij een andere aanbieder zeker aanraden?
Ik begrijp dat dit een nogal uitgebreide en complexe/persoonlijke voorkeur vraag is, maar ik ben blij met elke vorm van feedback. En als er in de omgeving van Amersfoort toevallig iemand is die ook met een popcornmachine brandt en het oke vind om mij een keer mee te laten kijken, dan lijkt me dat ontzettend leuk!