Eerst moest ik nog invoerrechten e.d. betalen en terwijl de chauffeur (zie schaduw) de creditcardgegevens aan het overschrijven was, maakte ik alvast een foto van de doos:

Het pakket is erg goed verpakt met een buitendoos en daarin de eigenlijke HG One doos:

Prima zaak want aan de onderkant was de buitendoos wel beschadigd:

De binnendoos was aan de onderkant een stuk gaver:

Bovenkant binnendoos open:

De snelstartgids ligt bovenop:

Onder een laag beschermingsmateriaal de HG One in slaap:

Wat een prachtige afwerking van de diverse onderdelen... deze machine is echt gemaakt door mensen die fanatiek zijn over vormgeving, materiaalkeuze en gereedschap.

Aanwijzingen opgevolgd, machine neergezet:

Afwerking maalgedeelte:

Inkijkje in de 83mm Mazzer Robur maalschijven:

Onderzijde:

Onderaanzicht maler:

Opstelling naast Ponte Vecchio Lusso 2:

Boontjes afgewogen:

(Volgens de aanwijzingen de maalschijven eerst op elkaar gedraaid om het nulpunt te vinden, dan 1,25 slag terug. Ik heb daarna vermoedelijk de bovenste schijf niet helemaal goed vastgedraaid, want de maler draaide zich muurvast bij de eerste slag. Procedure opnieuw gedaan. Malen kost niet veel moeite, hapert niet. Het eerste maalsel was extreem fijngemalen, rook al direct verrukkelijk maar te fijn voor de PV Lusso. Daarna wat ruimer afgesteld, weer iets fijner en nu ben ik er bijna. De extracties die te lang duurden waren trouwens best nog aangenaam om even te proeven, er is veel smaak waar te nemen. En het eerste kopje hieronder was ERG lekker!!)
Bonen in de maler:

Als je het fraaie opvangbakje er niet onderzet:

Eerste druppels uit het portafilter:

Flow:

Erg lekkere espresso van Unwashed Ethiopië Boginda / Kaffa (gehaald bij Trakteren):