Ik heb een probleem. Gisteren heb ik m'n Macap M4 maler schoongemaakt en de schijven even bekeken.
Nu is er waarschijnlijk een stukje kunststof van de trechter in de maler gevallen en nu staan de schijven muurvast.
Wie weet er raad? Ik krijg de bovenste schijven niet meer losgedraaid.
Help help!
Re: Maalschijven zitten vast van macap m4
2Probeer ze eerst iets vaster te draaien en dan daarna losser en herhaal dit dus een beetje morrelen.
Dit is millimeterwerk dus ga niet met de botte bijl tekeer.
Dit is millimeterwerk dus ga niet met de botte bijl tekeer.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
5Goed om te horen. Voor het archief wellicht leuk om te vertellen hoe het is gelukt. Kunnen anderen misschien nog wat van leren.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer
6Als je de plasticstelring er af draait zitten daaronder een aantal inkepingen. Met een schroevendraaier en een hamer kan zo de vastzittende schijven worden losgetikt.
Met eenmaal wat ruimte werkt alles weer als vanouds en kon de bovenste schijf met de hand worden losgedraaid.
Met eenmaal wat ruimte werkt alles weer als vanouds en kon de bovenste schijf met de hand worden losgedraaid.