Advies volautomaat

1
Ik ben op zoek naar enig advies over een volautomaat.
Zelf ben ik al een tijdje bezig met het inlezen, maar er blijven toch een aantal vragen/twijfels.
Wellicht dat iemand hier mij daar mee kan helpen.

Zoals gezegd ben ik op zoek naar een volautomaat, reden is eigenlijk grotendeels gemak. Hij moet in staat zijn om redelijk simpel een goede espresso/cappucino te maken. Ik ben er inmiddels achter dat je met een volautomaat niet het beste resultaat krijgt, echter hier komt ook weer gemak om de hoek.
Tevens ben ik op de hoogte van het belang van een goede boon.

Het zou ideaal zijn als ik er ook nog heet water uit kan krijgen voor thee.

Mijn budget hiervoor is rond de €600,-

Nu heb ik een Nivona cafe romantica 635 op het oog. Echter ik lees elders op dit forum dat de zetgroep van Nivona dezelfde is als Siemens en Bosch. Deze zijn over het algemeen weer wat gunstiger geprijst, waardoor het mogelijk wordt om een uitgebreider automaat aan te schaffen in dezelfde prijsgroep.

Ook hoor ik in een filmpje van koffiediscounter die overenthousiaste gast zeggen dat Siemens zijn apparaten inmiddels zelf maakt. Nou vertrouw ik die filmpjes niet echt, hij is enthousiast over elk model van elk merk, op die manier kan je nooit goed advies geven. Maar de vraag blijft of de merken Nivona/Bosch/Siemens van vergelijkbare kwaliteit zijn.

Tot slot ben ik benieuwd of ik nog iets vergeet om op te letten/info over te verzamelen?

Re: Advies volautomaat

2
Voor zover ik weet komen ze idd uit dezelfde fabriek en lijken ze dezelfde zetgroep te hebben. Verschillen kunnen dan nog zitten in "features" en prijs.

Van de nivona 74x en 84x reeksen weet ik iig zeker dat ze hetzelfde binnenwerk hebben als de Bosch benvenuto reeks. :)
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30