Allen,
Wil overstappen van een senseo naar iets beters, met een krappe budget. Max 200.
Mijn doel is om een losse espresso apparaat te kopen. Eerst te beginnen met voorgemalen koffie.
En dan later een goede (tweedehand) maler te kopen.
Ons oog is gevallen op de Gaggia Espresso Color (Rood) voor 99,- nieuw met garantie te verkrijgen.
Of tweede hands een Classic Gaggia.(of New Baby)
Parralel zoek ik alvast nog een goede maler (niet te groot, moet ook passen op ons aanrecht)
Op marktplaats heb ik nu een GAGGIA MM Koffiemolen tegengekomen, voor een paar tientjes te halen.
Kennen jullie deze?
Zou deze geschikt zijn voor ESPRESSO maling?
Ennuh it weet dat ik het niet mag vragen, als voorgemalen koffie dacht ik aan Illy Espresso of Lavazza, hebben jullie nog tips hierin?
Re: Ervaring met GAGGIA MM koffiemolen?
2Ik zou nog even aan de Senseo blijven en proberen er een beetje bij te sparen,
dan wordt je een stuk blijer in je nu wel erg beperkte keuzemogelijkheid.
Als je geen ruimtegebrek hebt, kan je naar een ex horecabak kijken, er zijn er hier verscheidene, die zoiets hebben en in de regel veel machine voor weinig geld, ik heb ook zo'n ding wel met een superdeluxe molen.
dan wordt je een stuk blijer in je nu wel erg beperkte keuzemogelijkheid.
Als je geen ruimtegebrek hebt, kan je naar een ex horecabak kijken, er zijn er hier verscheidene, die zoiets hebben en in de regel veel machine voor weinig geld, ik heb ook zo'n ding wel met een superdeluxe molen.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
3zonder bij te sparen denk ik aan een nemox lux, ascaso mini tweedehands voor rond de 75euro te verkrijgen.
En als espresso apparaat denk ik dus aan een gaggia espresso color (zelfde brewing group als de grotere broers)
Ascaso mini moet qua formaat en looks niet slecht erbij staan?
nog andere merken die je kan aanraden?
En als espresso apparaat denk ik dus aan een gaggia espresso color (zelfde brewing group als de grotere broers)
Ascaso mini moet qua formaat en looks niet slecht erbij staan?
nog andere merken die je kan aanraden?
4Espresso proberen te maken met voorgemalen koffie is bijna een doodgeboren kindje. Essentieel is het gebruik van pas gemalen verse boontjes. Bovendien is de maling van voorgemalen koffie nooit optimaal.
Die Gaggia MM is niet echt geschikt voor espresso. Ik zou die Fiorenzato T80 die hier op het forum voor €125 te koop staat kopen. Dijk van een maler voor weinig geld. Daarmee kan je ook versgebrande bonen malen voor b.v. filterkoffie, en daarmee ga je al enorme stappen vooruit t.o.v. Senseo.
In de tussentijd kan je dan wat door sparen voor een 2-de hands espressomachine. Denk aan iets van €200 voor een goede Silvia, of €500 voor een goede HX.
Had je het beginnerstopic al gelezen?
Die Gaggia MM is niet echt geschikt voor espresso. Ik zou die Fiorenzato T80 die hier op het forum voor €125 te koop staat kopen. Dijk van een maler voor weinig geld. Daarmee kan je ook versgebrande bonen malen voor b.v. filterkoffie, en daarmee ga je al enorme stappen vooruit t.o.v. Senseo.
In de tussentijd kan je dan wat door sparen voor een 2-de hands espressomachine. Denk aan iets van €200 voor een goede Silvia, of €500 voor een goede HX.
Had je het beginnerstopic al gelezen?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
5Mijn broer heeft net een quickmill andreja gekocht en zijn ECM botticelli II gaat in de verkoop. Ik denk dat hij er iets van 200 euro voor wilt hebben.... ding is echt altijd goed onderhouden. Ook de doos e.d. erbij. Dat kan ik je garanderen. Mocht je intresse hebben, stuur mij dan even een pm.
Samen met de t80 welke spironski je adviseert moet je een goede espresso kunnen zetten. De maler is idd echt van essentieel belang.
Beginners topic:
http://www.koffiepraat.nl/forum/viewtopic.php?t=3517
Handleiding voor de beginner in espresso
Samen met de t80 welke spironski je adviseert moet je een goede espresso kunnen zetten. De maler is idd echt van essentieel belang.
Beginners topic:
http://www.koffiepraat.nl/forum/viewtopic.php?t=3517
Handleiding voor de beginner in espresso
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!