beste mensen,
ik ben een beginneling, of eigenlijk nog niet eens dat. we gaan een stap zetten naar goede espresso. ik heb veel op dit forum gelezen en ben heeeeel veel wijzer geworden, waarvoor dank aan een ieder.
ik wil beginnen met een goede maler en kan o.a. kiezen uit een 2e hands mazzer mini e of een mazzer major (voorzien van doser). ik heb in ieder geleerd dat grote maalschijven populair zijn. dus twijfel ik een beetje wat te doen. wij gebruiken het alleen voor s'avonds kopje koffie. maar kwaliteit vind ik belangrijk evenals een duurzame aankoop waar je heel lang mee kan doen.
na aanschaf van een maler gaan we voor een rocket giotto v2. graag een reactie op de te kiezen maler.
Re: mazzer mini electronic of mazzer major
2Voor 200% de Major. Die is toch echt lichtjaren beter. Even goed met een kwast en de doser om leren gaan en het werkt perfect.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer
3nou dat is een overduidelijke reactie. ik houd jullie op de hoogte
4Ja, inderdaad: de MiniE is zeker niet slecht, maar ik zou zondermeer de Major kiezen.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
6Nou, vandaag een bericht van ebay gekregen dat de 2e hands mazzer major in aantocht is, uit duitsland.
Tis en blijft (altijd) een risico maar wie niet waagt die niet wint. ben benieuwd of de maalschijven scherp zijn. De verkoper zegt van wel, maarre .....we gaan het zien
Tis en blijft (altijd) een risico maar wie niet waagt die niet wint. ben benieuwd of de maalschijven scherp zijn. De verkoper zegt van wel, maarre .....we gaan het zien
7En perfecte maalgraadinstelling.
Traploos dus hetgeen ik als een absolute must zie.
Traploos dus hetgeen ik als een absolute must zie.
8beste mensen. ik ben druk in de weer met een nieuwe mazzer mini e. gisteren middag had ik een goede instelling. smaak was mooi in balans ( mag ook wel een keer na de 40 ste shot
).
maar vandaag probeer ik het weer, nu met een enkele espresso en blijkt dat de maler toch wel serieus grover bijgesteld moet worden voor dezelfde kwaliteit.
staat de mazzer mini bekend om zijn inconsistentie? ik gebruik immers nog steeds dezelfde ( oudere) bonen.
ik heb wel verse gehaald maar die ga ik samen met vrouwlief vanavond proberen.
maar vandaag probeer ik het weer, nu met een enkele espresso en blijkt dat de maler toch wel serieus grover bijgesteld moet worden voor dezelfde kwaliteit.
staat de mazzer mini bekend om zijn inconsistentie? ik gebruik immers nog steeds dezelfde ( oudere) bonen.
ik heb wel verse gehaald maar die ga ik samen met vrouwlief vanavond proberen.
9met oude bonen is het hoe dan ook zinloos om wat dan ook te proberen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
10Mazzers, ook de mini, staan er juist om bekend dat ze consistent zijn. Vergis je niet in het weer; heeft ook bij oude bonen nog steeds invloed. Gisteren had een klant een evenement buiten, Mazzer kwam terug en toen ik er espresso mee wilde maken moest hij compleet anders...