Hi,
Is het mogelijk om een goeie 2e hands koffiemolen zonder doseerder te kopen van zo'n 150 euro?
Liefst iets als bv een Compag k3 touch o.i.d.
Zelf heb ik nu een Compak k3 elite, echter vind ik die doseerder erop zo onhandig voor prive gebruik.
Re: Gezocht 2e hands koffiemolen
2Goedkope goede 2-de hands doserless zijn denk ik niet zo makkelijk te vinden. Bedenk je ook dat een doser voor deze wat eenvoudigere malers juist heel nuttig kunnen zijn, aangezien ze zo goed de statische electriciteit afvoeren en klonten voorkomen.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
3Bij de wat mindere malers zoals de Compak K3 ga je met een doserless minder goede extracties krijgen dan met een doser. Die malers zijn over het algemeen erg statisch en hebben een niet al te beste verdeling van het maalsel. Als je goed met een doser leert werken is het voor thuisgebruik helemaal niet zo onhandig en heb je vele malen minder retentie en beter espresso.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer
4Oké bedankt voor de info, eerst woog ik het aantal gram bonen voordat ik het ging malen. Nu maal ik gewoon wat meer voor ongeveer een dag of 2.
Andere tips zijn welkom
Andere tips zijn welkom
5Wacht even: "Nu maal ik gewoon wat meer voor ongeveer een dag of 2."??
Bonen maal je zo kort mogelijk voor gebruik! Liever nog in seconden dan in minuten.
Bonen maal je zo kort mogelijk voor gebruik! Liever nog in seconden dan in minuten.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
6Ja, klopt dat deed ik ook. Alleen blijf je dan afwegen, ik wilde daar juist vanaf..
7Dan is een doserless de enige optie.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer
8Over de compak K3 touch heb ik geen klachten over statische lading, klonten of verdeling in het bakje. De prijs prestatie vind ik erg goed. Ik heb ook een Eureka Zenith 65E. Qua smaak biedt de Zenith meer 'breedte' en 'diepte' dan een K3. Maar daarvoor moet je wel heel goed de espresso proeven. Versheid van de bonen is van heel veel grotere invloed. Liever een K3 en ouwe bonen wegkiepen en vervangen door versgebrand dan een dure molen en met oude bonen moeten leven.
De 65E is wel stiller, maalt luchtiger en is erg gemakkelijk met instellen.
De 65E is wel stiller, maalt luchtiger en is erg gemakkelijk met instellen.
9Dank voor de tip, ik haal altijd verse bonen, daar krijg je de lekkerste espresso's mee.