Hier is een foto van de siliconen ring die tussen de locking ring en de maalgraadverstelring gaat. Je draait nu geen metaal op metaal meer maar keurig op een siliconen ring. De upgrade wordt standaard op elke nieuwe Lido2 gezet. Ook zat in het zakje een rubberen ring die je tussen de onderkant van de maler en het opvangbakje doet. Er lag nogal eens wat maalsel op de bovenkant van het opvangbakje wat vervolgens op het aanrechtblad lag nadat je hem van de maler had gehaald. Dit is nu ook opgelost.
Omdat ik nogal statisch ben war de hierboven beschreven mods al erg handig maar de upgrade van een glazen opvangbakje naar het ABS-plastic opvangbakje is ook een mooie upgrade. Zeker als je de maler mee gaat nemen op reis is dit ook een aanrader. Cosmetisch gezien wordt de Lido 2 er iets minder mooi door maar functioneel gezien zeker een aanrader.

En dan de laatste upgrade een iets grotere en zachte knop op de maler. Aangezien ik nogal grote handen heb was de originele knop van de Lido 2 net iets aan de kleine kant. Hij was niet vervelend maar het kon gewoon net wat beter. Je kunt nu de knop bestellen die ook op de Lido 3 gaat komen en die is net wat groter en draait fijner.

Voor alle Lido 2 eigenaren zou ik aanraden de upgrades te doen want naar mijn mening is de Lido 2 nu perfect. Het was al een geweldige maler maar nu is hij helemaal geweldig. De upgrades kosten 10 minuten om uit te voeren en zijn erg makkelijk te doen.