Via een facebookgroep heb ik deze koffiemachine op de kop weten te tikken. Oudje wel volgens mij, maar dat maakt voor mij niet uit. Nu kwam ik er gister tijdens het ontkalken achter dat hij water lekt, veel water ook. Ik denk wel 1/3e van de tank (die is 1,8 liter dus dat was wel veel). Volgens mij doet hij dat niet met het zetten van koffie maar daar moet ik nog achter komen, heb nog geen bonen in huis.
Weet iemand waar ik naar zou kunnen kijken bij dit apparaat om dat lekken in de toekomst te voorkomen?
Alvast bedankt!
Re: Delonghi MAGNIFICA ESAM 4200 lekt tijdens ontkalken
2Was dat niet tegen beter weten in? Hebben ze op de FB groep geen passend antwoord?!
Of is dat zo'n verkapte MP pagina, waar wat aan gemodderd wordt eh ik bedoel natuurlijk gemodereerd.
maar de eerste omschrijving dekt vaak beter de lading!?
Of is dat zo'n verkapte MP pagina, waar wat aan gemodderd wordt eh ik bedoel natuurlijk gemodereerd.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
3Eh excuus? Wat suggereer je hier mee?
Het is een soort marktplaatspagina ja, daar wordt van alles op aangeboden en als ik het daar vraag denk ik niet dat iemand het juiste antwoord gaat geven. Vandaar dat ik het hier vraag.
Het is een soort marktplaatspagina ja, daar wordt van alles op aangeboden en als ik het daar vraag denk ik niet dat iemand het juiste antwoord gaat geven. Vandaar dat ik het hier vraag.
4Je schijnt m'n vraag of niet goed gelezen of zoals dat bij de binnenwaaiers vaker het geval is direct verongelijkt te zijn en op een "instant oplossing" te rekenen, dit zijn van die problemen die voorkomen hadden kunnen worden! Was dus tegen beter weten in, een defecte machine kopen en eigenlijk niet weten wat je ermee aan moet? Dit wordt waarschijnlijk een moeilijk geval, in hoeverre ben je technisch genoeg? Ik vermoed van niet erg gezien de probleemvoorstelling.
Wat betreft de laatste regel, voorkomen is beter dan genezen, waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar je een wrak in de maag gesplitst, en daar ga je niks meer van horen, die heeft de centjes binnen.
Maar welkom,,
Omschrijf je probleem begrijpelijk, nu is het van ik ga naar de auto garage bellen met de mededeling hij doet het niet meer, kunt u vertellen wat ik er aan kan doen? Ja langskomen en neem gelijk een flinke zak met geld mee, . . . . O.I.D.
http://www.klacht.nl/delonghi/" onclick="window.open(this.href);return false; deze lossen volgens eigen zeggen de klacht op?!
Wat betreft de laatste regel, voorkomen is beter dan genezen, waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar je een wrak in de maag gesplitst, en daar ga je niks meer van horen, die heeft de centjes binnen.
Maar welkom,,
Omschrijf je probleem begrijpelijk, nu is het van ik ga naar de auto garage bellen met de mededeling hij doet het niet meer, kunt u vertellen wat ik er aan kan doen? Ja langskomen en neem gelijk een flinke zak met geld mee, . . . . O.I.D.
http://www.klacht.nl/delonghi/" onclick="window.open(this.href);return false; deze lossen volgens eigen zeggen de klacht op?!
5Ik heb het heus wel begrepen.
Technisch ben ik ook wel, maar verder dan 'hij lekt tijdens het ontkalken' ben ik nog niet gekomen. Te meer omdat dat van binnenuit komt en het apparaat niets doet als het deurtje open is. (en ik dus niet het ontkalken aan kan zetten met deurtje open, wat misschien heel dom klinkt :p Daarom vraag ik in zijn algemeenheid ook dingen waar ik naar kan kijken zoals ringen en rubbertjes die voorkomen dat iets lekt. Of zelfs maar of een een of ander slangetje er moet zijn. Inhoudelijk weet ik niet zoveel van deze apparaten, daarom kwam ik hier.
Voordat ik hem kocht wist ik niet dat dit zo was.
Erg jammer dat er gelijk een serie aannames gedaan worden op basis van twee berichtjes: ik zou het tegen beter weten in gekocht hebben, ik ben niet technisch en ik verwacht een pasklaar antwoord. Zou hetzelfde zijn dat ik op basis van jouw berichtjes zou schrijven dat je niet erg behulpzaam bent en overkomt als een hork die zich zwaar irriteert aan nieuwkomers. (waar ik niet van uit ga)
Technisch ben ik ook wel, maar verder dan 'hij lekt tijdens het ontkalken' ben ik nog niet gekomen. Te meer omdat dat van binnenuit komt en het apparaat niets doet als het deurtje open is. (en ik dus niet het ontkalken aan kan zetten met deurtje open, wat misschien heel dom klinkt :p Daarom vraag ik in zijn algemeenheid ook dingen waar ik naar kan kijken zoals ringen en rubbertjes die voorkomen dat iets lekt. Of zelfs maar of een een of ander slangetje er moet zijn. Inhoudelijk weet ik niet zoveel van deze apparaten, daarom kwam ik hier.
Erg jammer dat er gelijk een serie aannames gedaan worden op basis van twee berichtjes: ik zou het tegen beter weten in gekocht hebben, ik ben niet technisch en ik verwacht een pasklaar antwoord. Zou hetzelfde zijn dat ik op basis van jouw berichtjes zou schrijven dat je niet erg behulpzaam bent en overkomt als een hork die zich zwaar irriteert aan nieuwkomers. (waar ik niet van uit ga)
Re: RE: Re: Delonghi MAGNIFICA ESAM 4200 lekt tijdens ontkalken
6Tuurlijk ik ben weer de onbehulpzame hork, het ga je goed en veel plezier op het forum en dat je nog legio van die mooie aankopen mag doen.aebbinge schreef:Ik heb het heus wel begrepen.
Technisch ben ik ook wel, maar verder dan 'hij lekt tijdens het ontkalken' ben ik nog niet gekomen. Te meer omdat dat van binnenuit komt en het apparaat niets doet als het deurtje open is. (en ik dus niet het ontkalken aan kan zetten met deurtje open, wat misschien heel dom klinktDaarom vraag ik in zijn algemeenheid ook dingen waar ik naar kan kijken zoals ringen en rubbertjes die voorkomen dat iets lekt. Of zelfs maar of een een of ander slangetje er moet zijn. Inhoudelijk weet ik niet zoveel van deze apparaten, daarom kwam ik hier.
7Ik zou de kap eraf schroeven en dan opzoek gaan naar het euvel. Er zijn wel maar een paar leden hier die verstand hebben van de super automaten, niet veel dus. Hopelijk reageert daar nog iemand van om je op weg te helpen.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
8zoals hierboven al gemeld wordt schroef ding open (maak foto's wat waar zit zodat je met behulp van de foto's het weer in elkaar kan zetten) en ga op zoek naar het lek, zou duidelijk zichtbaar moeten zijn denk ik gezien water een spoor achterlaat. Suc6 ermee.
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven