http://www.perfectdailygrind.com/2016/1 ... ter-worse/
Doorsnee latter art kan aan de buitenrand een bittere ring crema geven, vervelend voor de eerste slok. Aan de andere kant, als je een klant veel laat betalen dan kun je die klant gunstig stemmen door zo'n kunststukje te tonen. Sommigen maken er een foto van voor op de sociale medias zo van kijk eens mensen wat een fantastisch leven ik heb in de grote stad. En als de melk eerst goed wordt gemengd voor de latte art begint, dan heb je geen last van die bittere ring.
Mijn idee: gewoon opgieten die melk en als het even kan gewoon een lekkere espresso maken die niks nodig heeft.
Melk opstomen is leuk, maar introduceert vooral bij beginners een hoop gedoe van "heb ik de juiste melk, de goeie techniek, het goeie spuitmondje op de stoompijp, het juiste kannetje, staat de boiler wel goed afgesteld" en al dat gemekker meer. En je verdunt de melk met water uit stoom, dus je kunt net zo goed een goeie melkopklutser kopen bij de Blokker, ben je voor 80 Euro ook klaar.
Latte Art -- Lariekoek, Lust voor 't oog?
1LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino