Goedenavond,
Ik heb op 2 locaties 2 Saeco apparaten. 1 is de intellia focus en de andere de minuto.
Uit de eerstgenoemde komt heerlijke koffie, heb nu bonen gekocht bij fascino en komt een perfect crema laagje uit.
Als ik wat speel met de maalgraad kan ik hem nog beter maken, echter echt heel vies vind ik hem nooit, als ik hem grover zet smaakt hij wat slapper.
Ik krijg het met de minuto daar in tegen niet voor elkaar om lekkere koffie te zetten.
Heb al zeer veel merken bonen geprobeerd en met de fascino bonen is de smaak nog steeds vrij vlak. Als ik speel met de maalgraad vind ik de koffie te zuur en soms wat te bitter of weer een beetje vlak worden. Heb er echter nog geen enkel kopje uit kunnen trekken die ik goed te drinken vond. Heb zowat alle mogelijke maalgraad standen geprobeerd. Daarna heb ik de temperatuur ook nog aangepast.
Naar mijn idee maalt hij wel goed, liggen na het zetten gewoon nette "koekjes" in het opvangbakje.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik hem in het verleden een tijdje niet zo goed heb bijgehouden kwa schoonmaken. Echter heb ik hem recentelijk grondig schoongemaakt. Zetgroep tijdje laten weken, reinigingstablet er in etc. en alles waar ik bij kan goed gepoetst. Bovendien behoorlijk wat keren door laten spoelen.
De crema laag die uit deze machine komt is ook bedroevend.
Iemand een idee hoe dit komt? Kan het zijn dat de machine defect is? Of zou het toch een instelling zijn.
Vast bedankt!
Groeten Tim
- Alles voor beginners
- Hardware (Machines, malers & accessoires)
- - Semi-automaten
- - Hefboom- / lever apparaten
- - Volautomaten
- - Koffiemolens & malers
- - Filter, French press, Mokkapot etc.
- - Branders
- - Machines voor servings, pads en cups
- - Accessoires
- - Restaureren/Reviseren Espressomachines
- Software (Koffie, bonen, pads & servings)
- - Koffie(bonen)
- - Servings, Pads en Cups
- - Melk
- Techniek & know-how
- - Varia
- - Koffie technieken
- - Koffie branden
- Theepraat
- - Thee, thee en nog eens thee
- Vraag & aanbod
- - Te koop aangeboden
- - Te koop gevraagd