Re: COVID-19 & de koffiewereld

865
Wat ik mij afvraag (zonder te willen oordelen, laat dat vooral duidelijk zijn) is of degenen die besloten hebben zich niet te laten vaccineren zich überhaupt wel verdiept hebben in hoe het vaccin is ontwikkeld, welke technologie daarbij is gebruikt, welke stappen zijn ondernomen en ook hoe dat zich verhoudt tot andere (non-Covid gerelateerde) vaccins of geneesmiddelen. Ik lees steeds (niet per se hier maar vooral op Facebook enzo) dat het vaccin zich nog in de testfase bevindt, tot mensen die zeggen dat ze op hun eigen imuunsysteem vertrouwen want ze zijn nooit ziek geweest. Maar ook dat alles wat je in de media leest 'fake news' is, en in plaats daarvan vertrouwt men op vage websites of wat ene W. Engel, dansleraar van beroep dus-die-zal-het-wel-weten, beweert. Is het vertrouwen in de medemens zo ontzettend laag dat men niet meer vertrouwt op wat wetenschappers zeggen?
ECM Synchronika - Mahlkönig K30 Vario - Kaleido Sniper M6

866
Marcje schreef: di 31 aug 2021, 08:40 Het valt me op dat in alle media de ‘pro’ vaxxers veel feller zijn op ‘anti’ vaxxers dan andersom. Waarom is dat?

Ik weet niet of dat ergens is onderzocht. kan ook een persoonlijke gevoeligheid zijn.

Best mogelijk dat je, als je op Twitter de antivaxxers volgt, het tegenovergestelde vaststelt.

Ik ben sowieso niet 'fel' -- zoals gezegd ben ik in het algemeen tegen antivaxxers terwijl ik elke antivaxxer die ik persoonlijk ken heel goed begrijp en er zelfs zeer close mee kan zijn.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

867
Marcje schreef: di 31 aug 2021, 08:40 Het valt me op dat in alle media de ‘pro’ vaxxers veel feller zijn op ‘anti’ vaxxers dan andersom. Waarom is dat?
Hmm... Grappig, ik heb juist de tegenovergestelde indruk. Een aantal kennissen van mij (een enkeling mag ik zelfs 'goede vriend' noemen) zijn redelijk fel in hun uitingen, bijna op het militante af. Terwijl de gevaccineerden zich er niet over uitlaten of simpelweg geen zin hebben om er een discussie over aan te gaan. Hetzelfde in social media: Anti-vaxxers zijn ruim in de meerderheid qua reageren op Covid-gerelateerde berichten en uiten zich daarbij doorgaans erg negatief over degenen die zich wel laten vaccineren, terwijl je de gevaccineerden nauwelijks hoort.
Laatst gewijzigd door Marc O. op di 31 aug 2021, 09:01, 1 keer totaal gewijzigd.

868
Marc O. schreef: di 31 aug 2021, 08:59
Hmm... Grappig, ik heb juist de tegenovergestelde indruk. Een aantal kennissen van mij (een enkeling mag ik zelfs 'goede vriend' noemen) zijn redelijk fel in hun uitingen, bijna op het militante af. Terwijl de gevaccineerden zich er niet over uitlaten of simpelweg geen zin hebben om er een discussie over aan te gaan.
Je uitzicht wordt bepaald door je standpunt in het landschap
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

869
fransg schreef: di 31 aug 2021, 09:01
Marc O. schreef: di 31 aug 2021, 08:59
Hmm... Grappig, ik heb juist de tegenovergestelde indruk. Een aantal kennissen van mij (een enkeling mag ik zelfs 'goede vriend' noemen) zijn redelijk fel in hun uitingen, bijna op het militante af. Terwijl de gevaccineerden zich er niet over uitlaten of simpelweg geen zin hebben om er een discussie over aan te gaan.
Je uitzicht wordt bepaald door je standpunt in het landschap

Dat is absoluut een feit!

870
Ik probeer me niet te beperken tot 1 richting en volg op Twitter juist daarom beide zijden. Want die beide zijden zie je niet aan de discussie tafels op de televee.
Ik ben ook helemaal geen anti vaxxer. Integendeel, ik ben gewoon gevaccineerd en de kinderen ook. Alleen mbt Corona nog geen keus gemaakt.
Daarom voelt het ook niet als ‘winnen’ of ‘verliezen’ in de discussies, ik ben me nog steeds aan het oriënteren wat de beste keuze is. En kijk dan vooral naar de beschikbare data, en niet zozeer naar anekdotische gevallen, aan beide zijden.
Ik heb de indruk dat de mensen die al wel een keuze hebben gemaakt die met hand en tand willen verdedigen.
En vind het raar dat ik blijkbaar tot een categorie van ‘idioten’ behoor en die buitengesloten moeten worden, puur omdat ze even de kat uit de boom willen kijken.
dus...