Re: COVID-19 & de koffiewereld

1311
Natte vingerwerk. Duidelijk, accepteer dat we iets bijna weten.

Echt bizar hoe het feitelijk mensen uitsluiten dmv een persoonlijke QR code al gewoon geen gespreksstof is en geaccepteerd wordt. Nu op kleine schaal zonder na te denken hoe dat verder wordt uitgebreid. Er wordt gewoon overheen gepraat en het gaat overal maar over cijfertjes. Ik hoef geen cijfertjes of alternatieve oplossing om splitsing in de bevolking wereldwijd toe te staan of als noodzakelijk kwaad te zien. Zo zit ik niet inelkaar.

Bizar hoe aangegeven wordt dat statistieken vol zitten met "leugens" en toch alles op gebaseerd wordt.

Triest.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

1312
bobbee schreef: za 20 nov 2021, 10:10 Bizar hoe aangegeven wordt dat statistieken vol zitten met "leugens"
Iedereen kan er op hun manier naar kijken.

Stel 15% is gevaccineerd. Dat is bijvoorbeeld 15 van de 100, om maar wat te noemen.

Als van die 15 er 5 ziek zijn en van de rest ook 5, roepen sommigen "zie je wel, even veel van allebei, dus vaccinatie of niet, maakt niet uit" ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

1313

fransg schreef:
bobbee schreef: za 20 nov 2021, 10:10 Bizar hoe aangegeven wordt dat statistieken vol zitten met "leugens"
Iedereen kan er op hun manier naar kijken.

Stel 15% is gevaccineerd. Dat is bijvoorbeeld 15 van de 100, om maar wat te noemen.

Als van die 15 er 5 ziek zijn en van de rest ook 5, roepen sommigen "zie je wel, even veel van allebei, dus vaccinatie of niet, maakt niet uit" ;-)
Dat snap ik wel. Doet niks af aan de "onzekerheid' in cijfers.

Mensen uitsluiten, zo ga je niet met elkaar om. Mijn mening.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

1314
bobbee schreef: za 20 nov 2021, 10:52
Als iedereen op open, lichtvoetige, hartelijke wijze humorvol elkaars standpunten beter kon begrijpen zou het fijner zijn. Wie ervoor kiest niet te vaccineren zou dan in zekere mate zelf ook kunnen besluiten geen drukte op te zoeken, niet plaats te nemen in restaurants, niet naar festivals te gaan, niet in overvolle café's te gaan swingen, op de wijze zoals in het begin tijdens carnaval en aprés ski de verspreiding werd verzorgd. Dan is er ook geen 'uitsluiting' maar over en weer rekening houden met elkaar. Maar zoiets is niet te organiseren of te meten.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

1315

fransg schreef:
bobbee schreef: za 20 nov 2021, 10:52
Als iedereen op open, lichtvoetige, hartelijke wijze humorvol elkaars standpunten beter kon begrijpen zou het fijner zijn. Wie ervoor kiest niet te vaccineren zou dan in zekere mate zelf ook kunnen besluiten geen drukte op te zoeken, niet plaats te nemen in restaurants, niet naar festivals te gaan, niet in overvolle café's te gaan swingen, op de wijze zoals in het begin tijdens carnaval en aprés ski de verspreiding werd verzorgd. Dan is er ook geen 'uitsluiting' maar over en weer rekening houden met elkaar. Maar zoiets is niet te organiseren of te meten.
Alles is te onderbouwen maar discriminatie dmv uitsluiting en controle niet. Nogmaals, het is mijn mening en hoe ik erover denk.

We gaan toch ook niet alle mensen uit de risicogroep buiten sluiten? Iedereen boven de 50 jaar geen toegang meer tot restaurants, niet naar festivals, niet in overvolle café's swingen. Want als die covid krijgen overstroomd de zorg.

1316
Ik heb het trouwens niet voor het zeggen en ook geen ambitie en dan nog maak ik geen kans. Ik ben ook niet agressief dus maak je niet te druk om mij. Ik zal het altijd voor iedereen opnemen die onterecht wordt benadeeld. Vriendin of vijand.

1317
Ik begrijp je positie en mening goed en ik vind ook dat 1G / 2G onhandig is en slecht te handhaven, en niet dramatisch helpt. Fijner zou zijn als iedereen zich aan de adviezen houdt, zoveel mogelijk thuis werkt en drukte mijdt, geen handen schudt e.d.

In het algemeen vind ik zoals ik leef het fijnste en mensen die anders doen zouden wat mij betreft in 'het' gareel moeten worden gebracht ;-)

Als je alle fast food plekken gedwongen sluit, friet verbiedt, alle dingen met teveel vet en suiker gaat verbieden, geen oliebollen meer toestaat, geen fabrieksbrood meer duldt, de tompouce van de Hema in de ban doet, nachtelijke dansfeesten hard aanpakt, cafe's waar nog alcohol wordt geschonken afbrandt, mensen de sportscholen in slaat, politie met weegschalen de straat op stuurt en alle dikke en ook te magere mensen laat oppakken en naar Oostgroningen verbant, dan is dat de eerste paar maanden nog geweldig leuk en grappig maar daarna krijgen we hier een taliban / ayatollah staat waar sommige zich buitengesloten beginnen te voelen ;-)

1318
bobbee schreef: vr 19 nov 2021, 20:58 Ik wel! Ik kan mij hier wel in vinden!

Alle fast food locaties worden per direct gesloten omdat ze geen voeding kunnen aanbieden waar de nodige voedingsstoffen inzitten. Het is voeding die chronische ontstekingen in de hand werken als gevolg van hun ultra bewerkte voedsel en suikergehalte.
Geld wat we in testen en prikken stoppen gaat naar gratis biologische groenten en fruit voor alle burgers. Hiermee ondersteunen we eerst lokale boeren.
Voedingsproducten die sterk bewerkt zijn, gmo's bevatten of hoog in suikergehalte zijn worden niet meer verkocht.
Een directe ban op alle tabak producten, gezien roken tijdens een pandemie de longen en luchtwegen beschadigen. Dit is in tijde van een pandemie levensgevaarlijk voor iedereen zijn gezondheid.
Vitamine D, vitamine C, vitamine K2, probiotica en zink worden gesubsidieerd door de overheid en aan de deur geleverd.
In alle praat programma's (zoals op1) en tijdens persconferenties wordt aangemoedigd om elke ochtend 10-30 minuten te gaan wandelen: frisse lucht en vitamine D.
Dagelijks worden er gratis meditatie streams uitgezonden waar iedereen op vaste tijden bij kan aansluiten. Het is namelijk aangetoond dat meditatie stress en ontstekingen in het lichaam verminderen. Deze voordelen worden ondersteund door de huidige wetenschap.
Er zullen leefstijl coaches worden aangewezen in alle steden en dorpen van nederland om groepstrainingen te kunnen geven over gezonder eten en leven.
Alle sportscholen geven tijdens een pandemie 20% korting (gesubsidieerd door de overheid) en blijven altijd open. Dagelijks zijn er ook live streams beschikbaar op tv zodat mensen ook thuis kunnen sporten.

Dit alles zou natuurlijk een enorme stap in de goede richting zijn. Dit zou nederland in een paar maanden echt 'het gezondste land ter wereld maken'.

Dit zijn maatregelen die 100% zeker de primaire risicofactoren voor ziekenhuisopname of overlijden door een virus, sterk verminderen.

En dat voor een fractie van de kosten die we nu uitgeven.

Afbeelding

Ik ben voor! :!:
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

1319
GuidovW schreef: za 20 nov 2021, 18:02 Ik ben voor! :!:
Ik zien de Rotterdamse "handen af van onze friet oorlog / patat dameskapsalon" jeugd al ten strijde trekken ertegen met hun vuurwerkbommen. En Oom Agent mag het weer oplossen

;-)

1320

fransg schreef:Ik begrijp je positie en mening goed en ik vind ook dat 1G / 2G onhandig is en slecht te handhaven, en niet dramatisch helpt. Fijner zou zijn als iedereen zich aan de adviezen houdt, zoveel mogelijk thuis werkt en drukte mijdt, geen handen schudt e.d.

In het algemeen vind ik zoals ik leef het fijnste en mensen die anders doen zouden wat mij betreft in 'het' gareel moeten worden gebracht ;-)

Als je alle fast food plekken gedwongen sluit, friet verbiedt, alle dingen met teveel vet en suiker gaat verbieden, geen oliebollen meer toestaat, geen fabrieksbrood meer duldt, de tompouce van de Hema in de ban doet, nachtelijke dansfeesten hard aanpakt, cafe's waar nog alcohol wordt geschonken afbrandt, mensen de sportscholen in slaat, politie met weegschalen de straat op stuurt en alle dikke en ook te magere mensen laat oppakken en naar Oostgroningen verbant, dan is dat de eerste paar maanden nog geweldig leuk en grappig maar daarna krijgen we hier een taliban / ayatollah staat waar sommige zich buitengesloten beginnen te voelen ;-)
Het voorstel wat ik stuurde is natuurlijk extreem. Dat ziet iedereen dan natuurlijk wel...dat is uitsluiting van mensen dus ook en kan gewoon niet vandaag de dag. Ik snap niet dat mensen dat niet zien en als mensen het wel zien snap ik niet hoe die dat kunnnen accepteren.

Ik had het veel logischer gevonden als er was gezegd, we hebben nog niet het medicijn wat ons gaat redden voor de dreiging van het virus want we hebben meer tijd nodig. Er is ondertussen wel een vaccin snel ontwikkeld die je mag nemen, het werkt, we weten niet hoelang en hoe hij bestand is tegen mutaties maar de kans dat je in het ziekenhuis komt door covid wordt stukken kleiner. De lange termijn effecten hebben we nu niet in kaart maar we verwachten er niet al te extreme complicaties van.
Maar heb je een verhoogd risico om in het ziekenhuis te belanden, ernstig ziek te worden of erger, neem dan in ieder geval pas op de plaats. Eet gezond, zoek een sport voor beweging, ga iedere dag wandelen en geef geld uit aan goede vitamines en zoek geen drukke plekken op binnenshuis, vermijd groepen mensen maar spreek wel af met vrienden voor vermaak maar beperk het en zorg voor ventilatie! Overleg met de werkgever wat je kunt doen om contact zoveel mogelijk te mijden, werk bijvoorbeeld thuis. Neem in alle gevallen je eigen verantwoordelijkheid! Zowel in de keuze met vaccineren als hoe om te gaan met deze situatie. Het dragen van een mondkapje is een keuze en aan te raden. Het beschermd echter niet voldoende om besmetting uit te sluiten.

Wij zullen er alles aan doen om zieke mensen op te vangen daar waar nodig en de ziekenhuizen krijgen meer bedden en personeel. Ondertussen gaat de ontwikkeling van iedere vorm om het virus te bestrijden achter de schermen door en zullen wij de stand van zaken bij de volgende persconferentie toelichten.

Nu komt er applause....
Afbeelding

En ja Rotterdam, logisch dat het erbij wordt gepakt. Het geeft des te meer aan dat wat er gebeurt niet werkt en niet de weg is. Degene die bepaalt dat de ander geen eigen verantwoordelijkheid kan nemen sluit de mogelijkheid voor de ander uit om zijn eigen verantwoordelijkheid te nemen. Progressie start niet met onderdrukking. Dit gebeurt overal op de wereld momenteel. Van Sydney, Oostenrijk tot Rotterdam. Overal extreme optredens van politie en speciale eenheden, en overal extreme demonstraties.
Dat de demonstranten hier in NL al 18 maanden of langer met hartjes, trommels en rozen rondlopen, mediterend op straat zitten is een complot!!
Afbeelding
Want daarachter, daar broeit een sluw plan om heel Nederland af te branden.
Afbeelding
Vandaar Rotterdam.