Re: Welke hefboommachine gaat het worden?
121Weegschaaltjes zie ik al bij bosjes op internet staan
op ontdekkingsreis in de filterkoffie
Ik kom nu pas bij van het lachen!bobbee schreef:Ja dat izzo!
Men, wat een goeie woordspeling !
Heel fraai Crema! Blijft toch altijd wel iets extra’s vind ik die mooie levers. Ik vind de rotatie pomp van de LR24 ook echt super. Nu alleen nog van de noise van de maker afcremalover schreef:Bertjepower schreef: zo 16 jan 2022, 22:51 Wie heeft er eigenlijk nog andere levers? Graag met foto’s
Op een zetgroep als die van de Londinium zorgt een hogere pre-infusie druk tegelijk voor een hogere zet-druk en hogere extractie-tempo in de puck. Heb je relatief lichte, in de branding minder goed ontwikkelde bonen, dan kun je dat door middel van die druk/temp compenseren. In een extreem voorbeeld kun je zeer licht gebrande boontjes, door naar 6 bar pre-infusie te gaan, laten smaken als gewoon lekker medium gebrande bonen met goeie body ipv dat dunne zurige van hip geboonte.Oene Zwittink schreef: ma 17 jan 2022, 14:55 Frans: begrijp ik uit je topic op deze site over de Londinium dat een hogere pre-infusiedruk een veel beter resultaat kan geven bij Ethiopische bonen?
Spiegeltje komt van Bobbee maar is magnetisch wat bevestiging betreft en 'plakt' dus niet aan je Pavoni denk ik.Oene Zwittink schreef: ma 17 jan 2022, 14:55 Goed idee dat spiegeltje en - als ik het goed zie - dat weegschaaltje met timer. Waar koop ik dat weegschaaltje?
maak ik teveel herrie?
Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”